مدیر طرح سامان خانواده استان یزد:

اجرای طرح سامان خانواده تحت یک شعار واحد موفق خواهد بود

نشست قرارگاه شهرستانی جوانی جمعیت و طرح سامان خانواده با هدف انسجام بخشی و تبیین برنامه های در بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست قرارگاه شهرستانی جوانی جمعیت و طرح سامان خانواده با حضور فرماندار و امام جمعه بافق، مدیر طرح سامان خانواده استان و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای مربوطه در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

فرماندار شهرستان بافق با اشاره به اینکه طرح سامانه خانواده طرح مختص به استان یزد هست و برای اولین بار در استان یزد به صورت جدی کلید خورده است، گفت: این طرح حرکتی بسیار مهم واساسی برای کشور ما تلقی می شود  و امیدواریم آثار و برکات این طرح در تمام کشور دیده شود.

محمدعلی صمیمی خاطر نشان کرد: مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی این طرح را فراتر از وظیفه ی اداری خود بدانند و تمام تلاش خود را در اجرای این طرح بکار بگیرند و به این گونه طرح های فرهنگی، به عنوان رسالت کاری خود نگاه کنند.

مدیر طرح سامان خانواده استان یزد هم با بیان اینکه محورهای طرح سامان خانواده شامل تعالی، تشکیل، تحکیم، تکلیف، تسهیل و ترویج و تبیین است تصریح کرد: این طرح مزایای زیادی از جمله روان سازی عملیات حوزه خانواده، شبکه سازی در حوزه فعالیت‌های خانواده و قابلیت ارزیابی عملیات و فعالیت در هریک از محورهای ۶گانه را داراست که به ایجاد ساختار مناسب برای تخصیص اعتبارات در هریک از محورها منجر می‌شود.

محمدحسین رحیمی نسب به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: باید تحت یک شعار واحد کار کنیم و همسان سازی ادبیات داشته باشیم، روان سازی عملیات کنیم، شبکه سازی و کار تخصصی و کلاسیک داشته باشیم و درنهایت اینکه این عملیات ها و برنامه ها تحت نظارت و ارزیابی دقیق صورت بگیرد.

وی یادآور شد: در طرح سامان خانواده فعالیت‌های سه کمیته ترویج و تبیین، تسهیل و تشکیل مرتبط به قبل از ازدواج و پاسخ دادن به چرایی ازدواج،  فراهم کردن بستر ازدواج و تسهیل و رفع مشکلات ازدواج می باشد و وظیفه سه کمیته تحکیم ، تکالیف و تعالی مربوط به بعد از ازدواج و سامان دادن خانواده است.

رحیمی نسب با اشاره به آیین نامه و قوانین موجود در باب آموزش در گروه سند ازدواج، گفت: اگر زوجی آموزش های لازم پیش از ازدواج را نبینند حق دریافت سند ازدواج را ندارند، دفترخانه های رسمی حق ندارند بدون اجازه دانشگاه علوم پزشکی سند ازدواج را آماده و تحویل دهد و این خلاف قانون می باشد و بعد از ازدواج نیز جهت دریافت وام ازدواج، این سند مورد نیاز می باشد، پس مسئولان امر دقت نمایند آموزش های لازم قبل از ازدواج صورت گیرد.

مدیر طرح سامان خانواده استان یزد مهم ترین وظیفه کمیته ترویج را ترغیب و ارنگیزه مندی جوانان به سمت ازدواج بیان کرد و گفت: در حال حاضر در کشور بیش از 16 میلیون نفر پشت خط ازدواج هستند که رسالت مهم و اصلی کمیته ترویج ازدواج ، آموزش در جهت تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج است.

در ادامه این نشست مسئول کمیته های تخصصی شش گانه طرح سامان خانواده در شهرستان بافق به بیان عملکرد خود از زمان آغاز این طرح پرداختند و مشکلات و نظرات خود را در جهت هم افزایی و انسجام بخشی برنامه های کمیته ها بیان کردند.​​​​​​​