فرماندار بافق در شورای مسکن شهرستان خبر داد:

اختصاص زمین برای طرح های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در بافق

جلسه شورای مسکن شهرستان بافق با حضور مدیران كل دفتر فني استانداری، مسکن و شهرسازی استان، فرماندار بافق، معاونین فرماندار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان و کارشناسان شهرستان در فرمانداری بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق در حاشیه جلسه شورای مسکن شهرستان، هدف از برگزاری جلسه را بررسی مسائل زمین های تخصیصی و واگذار شده به طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در بافق بیان کرد و گفت: در این خصوص استاندار یزد یک زمان معینی را برای تعیین تکلیف این اراضی مشخص کردند که در این راستا تسریع عملیاتی صورت گیرد.

او با اشاره به اختصاص 180 هکتار زمین از اراضی شهر بافق به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در این جلسه مقرر شد آزمایش های ژئوتکنیک و استعلام و امکان سنجی فاضلاب شهری در این اراضی مورد بررسی و نتیجه جهت طرح در شورای مسکن استان اعلام شود. و‌در صورت تایید اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد .

دهقان به تخصیص قطعی 38 هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت و چندین هکتار دیگر به عنوان پیشنهاد با هدف توسعه آینده شهر و اجرای طرح های مختلف اشاره کرد و افزود: در این راستا برای ادامه طرح نهضت ملی مسکن، اراضی با مساحت بالای 10 هکتار از سوی مسکن و شهرسازی شناسایی و جهت ادامه ساخت و ساز در اختیار بنیاد مسکن شهرستان قرار گیرد.

علیرضا طالعی رئیس بنیاد مسکن شهرستان بافق با اشاره به ثبت نام 700 نفر از متقاضیان بافقی در طرح جوانی جمعیت، یادآور شد: در مرحله اول 455 نفر که حائز شرایط بوده تایید شده و از این تعداد طبق قرعه کشی 240 نفر با اولویت تکمیل پرونده مشخص و شماره قطعات جهت ادامه کار تعیین شده است.

او در تشریح اختصاص زمین به خانواده‌های واجد شرایط دارای سه فرزند در قالب طرح جوانی جمعیت، گفت: هزینه آماده سازی قطعات واگذاری در این طرح بصورت اقساط 8 ساله می باشد که بعد از انجام مراحل قانونی از متقاضیان اخذ می شود.

طالعی افزود: در همین راستا هزینه آماده ‌سازی برای خانواده‌های واجد شرایط دارای چهار فرزند بصورت رایگان می باشد.

گفتنی است در این جلسه در خصوص جانمایی و بررسی زمین برای کارگاه های مزاحم شهری و جابجایی زمین بازداشتگاه و اختصاص زمین مناسب برای اجرای این پروژه بحث و تبادل نظر شد.​​​​​​​