به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ همزمان با فرارسيدن دهه مبارك فجر موزه فرهنگ و هنر با حضور سرپرست فرمانداري، شهردار، معاون فرماندار، رئيس آموزش و پرورش و جمعي از مسئولان  در دبيرستان نمونه انديشه بافق به بهره برداري رسيد.

"محمد زاده رحماني" سرپرست فرمانداري بافق، در اين آيين ضمن تبريك ايام الله دهه فجر و سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، ايجاد و راه اندازي موزه فرهنگ و هنر آموزش و پرورش را امري ارزشمند عنوان كرد و اظهار داشت: اين عمل گامي مثبت در جهت معرفي پيشينه و هويت اين نهاد آموزشي براي نسل جديد است.

رییس آموزش و پرورش بافق با بیان اینکه این موزه در محل دبیرستان نمونه اندیشه افتتاح شد گفت: متراژ زیربنا، حدودا ۱۵۰ متر مربع و وسایل موجود در این موزه تماما مربوط به حوزه ی آموزش وپرورش است .

علی اصغر رنجبر افزود: اسناد و عکس های متعلق به آغاز به کار آموزش و پرورش، دستگاههای کاربردی قدیمی اعم از تلفن، تلویزیون، دستگاه تایپ و تکثیر، اسلاید، دوربین فیلمبرداری و عكاسي ،انواع ضبط صوت ورادیو، آلات موسیقی، کتب درسی، دفاتر و لوازم التحریر قدیمی، لوحه های درسی ، مجلات و روزنامه ها و… از جمله وسایلی است که در این موزه نگهداری می شود.

وي همچنین با اشاره به اینکه قریب به دو سال است که پیگیری و جمع آوری وسایل در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: جمع آوری وسایل هزینه ای آنچنان نداشته اما به منظور تعمیر، راه اندازی،رنگ آمیزی، روشنایی و همچنین تجهیز سالن به میز و صندلی بالغ بر ۵0 میلیون ريال هزینه شده است.

رنجبر تصریح کرد: این کار توسط سید جلال بهشتی کارمند آموزش و پرورش و با مساعدت اداره انجام شده است