با حضور ریاست جمهور صورت گرفت؛

افتتاح واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق

در سفر ریاست جمهور به شهرستان بافق، کارخانه احیای مستقیم مجتمع آهن و فولاد بافق با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با دومین سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان یزد، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در سفر به شهرستان بافق به همراه معاون اجرائی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، وزیر صمت، استاندار یزد، امام جمعه و فرماندار بافق با حضور در مجتمع آهن و فولاد این شهرستان، کارخانه احیای مستقیم این مجتمع با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را افتتاح کرد.

مدیرعامل این مجتمع در گفتگویی گفت: این مجتمع، قادر است سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را به روش میدرکس، که روشی سازگار با محیط زیست و همراه با کاهش مصرف آب است، تولید کند.

وی افزود: از ویژگی‌های بسیار مهم این واحد تولیدی صنعتی افزایش بهره‌وری با جلوگیری از خام‌فروشی و صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با استفاده از سیستم بازیافت آب است.

مهندس محسن ابوئی افزود: با افتتاح این واحد صنعتی، زمینه اشتغال بیش از هزار و ۸۰۰ نفر، شامل ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم، فراهم شد.

مدیرعامل مجتمع آهن و فولاد بافق گفت: برای ساخت کارخانه احیای مستقیم فولاد بافق، نزدیک به ۱۲۵ میلیون یورو (بیش از پنج هزار میلیارد تومان) هزینه شده و قابلیت تولید هر سال ۲ و نیم میلیون تن آهن اسفنجی در طرح توسعه آن دیده شده است.

رئیس جمهور در ادامه با حضور در کارخانه نورد کلاف صنعتی و ساختمانی مجتمع فولاد بافق، خط تولید کلاف این مجتمع صنعتی را افتتاح کرد و پس از آن با کارگران این مجتمع صنعتی از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است ، این کارخانه با ۳۰ درصد پیشرفت در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد و ساخت آن، در دولت سیزدهم شتاب زیادی پیدا کرد.​​​​​​​