امام جمعه بافق تاکید کرد:

افزایش خدمت رسانی به مردم، مشارکت پرشور در انتخابات را رقم می‌زند

امام جمعه بافق در نشست هم اندیشی مشارکت حداکثری انتخابات گفت: در فرصت باقیمانده تا انتخابات باید همانند دوران انقلاب و دفاع مقدس مجاهدت کرد تا در انتخابات شاهد مشارکت گسترده مردم باشیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ امام جمعه بافق در نشست هم اندیشی مسئولان شهرستان مشارکت گسترده مردم در انتخابات را وظیفه همگانی بویژه نیروهای مومن و انقلابی دانست و اظهار داشت: در فرصت باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات باید همانند دوران انقلاب و دفاع مقدس با تمام توان برای تبیین ضرورت حضور مردم در انتخابات مجاهدت کرد.

حجه الاسلام و المسلمین سید عباس حسینی احساس تعهد همگانی نسبت به حضور در صحنه‌های سرنوشت ساز را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتخابات یکی از عرصه‌های تقویت نظام اسلامی است و در این  خصوص وظیفه نیروهای متدین و انقلابی فراتر از آن است که صرفاً به عنوان یک شخص وظیفه فردی خود را با رأی دادن در انتخابات انجام دهند بلکه مسئولیتی فراتر از این بر عهده دارند، باید از تمام ظرفیت‌ خود برای ترغیب و متقاعد ساختن دیگران برای مشارکت در انتخابات استفاده کنند.

حسینی با بیان اینکه گره گشایی از مسایل در گرو انتخابات پرشور و آگاهانه است، افزود: انتخابات وقتی پر شور میشود که چهار اصل مهم سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را در بر بگیرد.

او نماد اصلی انتخابات را میزان مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: برگزاری انتخابات امن، سالم و رقابتی در شرایطی منجر به تقیت بنیه کشور می‌شود که همراه با مشارکت حداکثری مردم باشد و هر اقدام در تضعیف مشارکت مردم در انتخابات، موجب شکل گیری مجلسی ضعیف می‌شود به همین دلیل همه در ارتقای مشارکت در انتخابات مسئولیت دارند.

امام جمعه بافق تصریح کرد: افزایش خدمت رسانی به مردم، تلاش شبانه روزی مسئولان برای گره گشایی از مسایل و بسیج منابع برای ارتقای امیدآفرینی از جمله اقدام‌هایی است که مشارکت پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات را رقم می‌زند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب ما از مساجد و تکایا شروع شد و انتخابات و تبلیغات انتخابات هم باید در همین مکان ها انجام شود.

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه استفاده از موکب ها فقط برای مراسم عزا و جشن نیست افزود:  مهمترین حربه دشمنان ایجاد ناامیدی در میان نسل جوان است و موکب ها باید مکانی برای افزایش آگاهی و امیدوار کردن جوانان به انقلاب و آینده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تصریح کرد: نوجوانان و جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست غارتگر دشمنان از منابع کشور نقش بسزایی داشتند و در حال حاضر نقش بسزایی در ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه دارند بنا براین انتقال ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل نوجوان و جوان جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان به نقش آفرینی بانوان در انتخابات اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز نقش‌آفرینی بانوان در این عرصه را در اجتماع و خانواده ضروری بیان کردند و مهمترین نقش این قشر از جامعه انقلابی را در داخل خانه و ترغیب کردن همسر و فرزندان به فعال بودن در مسئله انتخابات دانستند.

در ادامه این نشست مدیران و اعضای جلسه با ارائه پیشنهاد و نظرات متعدد، برنامه هایی در راستای تشویق مشارکت حداکثری و تبیین دستاوردهای دولت و نظام بیان کردند.​​​​​​​