مدیر کل غله استان یزد خبر داد:

افزایش سهمیه آرد به نانوایی هایی که کیفیت نان بهتری دارند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ کارگروه آرد و نان شهرستان بافق با حضور سید جلال موسوی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان یزد ،فرماندار شهرستان، معاون برنامه ریزی فرماندار، اعضاء کارگروه و جمعی از نانوایان خدوم بافق تشکیل شد.

سید جلال موسوی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان یزد با اشاره به اینکه بازگشایی سهمیه آرد کشور در سامانه آرد ( سامانه سیما ) گفت: سامانه هوشمند خرید آرد کشور، بیست و پنجم هرماه باز می‌شود که این آرد مربوط به مصرف ماه بعد است بنابراین با توجه به فاصله زیاد شهرستان از شهر یزد و کارخانجات آرد و کمبود آرد در هرماه به ویژه در شرایط بارندگی یا بحران، قرار شد برنامه ریزی صورت بگیرد تا این پنج روز آردی که به صورت عقب افتادگی وجود دارد، زودتر از موعد خریداری شود.

موسوی خاطرنشان کرد: نانوا‌ها باید این آردی که زودتر از موعد به آن‌ها تحویل داده می‌شود را از ابتدای ماه بعد، بر اساس سهمیه روزانه خود و به همان صورت روزانه پخت کنند تا به دلیل نرسیدن آرد، کمبودی پیش نیاید.

او ادامه داد: نانوا‌هایی که کیفیت نانشان بهتر باشد و یا اینکه جمعیت بیشتری در منطقه آن نانوایی وجود دارد، می‌توانند درخواست‌های خود را برای افزایش سهمیه، به کارگروه آرد و نان شهرستان ارائه بدهند تا پس از بررسی و اخذ مجوز، سهمیه اضافه خود را دریافت کنند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: صف نهاد‌هایی که نان بیش از حد مصرف می‌کنند یا معروف به نان انبوه هستند، باید مشخص شود که این نهاد‌ها یا عام المنفعه مانند بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی هستند که نان یارانه‌ای دریافت می‌کنند یا در حوزه صنف و صنعت قرار می‌گیرند.

مدیرکل غله استان یزد پس از شرکت در کارگروه آرد و نان شهرستان بافق از برخی نانوایی هایی سطح شهر بازدید کرد.

گفتنی است، شهرستان بافق ۴۵ واحد نانوایی دارد که ۳۶ واحد آن در شهر و ۹ واحد آن در روستا‌ها مستقر است.​​​​​​​