فرماندار بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ سید مهدی طلائی مقدم فرماندار بافق در جلسه ستاد کرونا شهرستان براساس آخرین گزارش شبکه بهداشت و درمان وضعیت شهرستان را بحرانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه بافق از وضعیت قرمز عبور کرده و در شرایط بحرانی است.

وی علت افزایش موارد مبتلا به کرونا را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و دورهمی های خانوادگی بیان کرد و گفت: از شهروندان عزیز، اصناف و بازاریان درخواست دارم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و این دورهمی های خانوادگی و مهمانی ها را به حداقل رسانده تا از آسیب به عزیزان خود جلوگیری کنیم.

طلائی مقدم با اشاره به ممنوعیت برگزاری کلیه عزاداری های دهه آخر ماه صفر،تصریح کرد: هیئت های مذهبی شهرستان باید این موضوع را رعایت کنند و مواردی که در فضای غیر مسقف انجام گیرد با هماهنگی سازمان تبلیغات و شبکه بهداشت و درمان برخورد خواهد شد.

وی تمام کارمندان نهادها،ارگان ها،بانکها و ادارات او شرکت ها اعم از دولتی و خصوصی را ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و تاکید کرد: عدم رعایت این موارد تخلف محسوب شده و اعمال قانون می شود.

فرماندار بافق در بحث اصناف با بیان اینکه مشتری مداری شرط اول کسبه است،افزود: اصناف باید اول به سلامت مشتری احترام بگذراند و رعایت موارد بهداشتی را در الویت کار قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه تخلف دراین باره توسط اصناف و بازاریان،ادارات،نهاد ها و شرکت ها با همکاری دادستان و شبکه بهداشت و درمان برخورد قاطع دارد و تنها صرف به پلمپ نخواهد بود،سلامت مردم مهمترین موضوع برای ما است.

مسعود دانشی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق تعداد بیماران مثبت کرونا تا کنون را 230 نفر و تعداد فوتی ها در موج دوم این بیماری را 5 نفر عنوان کرد و گفت: اکثر این بیماران بصورت سرپایی درمان شدند.

وی در بحث واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: در حال حاضر واکسن برای گروه های در معرض خطر شامل زنان باردار، بیماران دیالیزی، سرطانی، جانبازان شیمیایی و سایر گروه های در معرض خطر تزریق می شود که در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارد و به تدریج این امر انجام می گیرد.

دانشی ادامه داد:  برای سایر افراد از جمله بیماران دیابتی،فشار خون بالا و افراد بالای 60 سال این واکسن در آینده نزدیک در داروخانه ها توزیع خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق تعداد بیماران کرونایی بستری شده را 8 نفر عنوان کرد و گفت:  از این تعداد 3 نفر در بخش مراقبت های ویژه و 1 بیمار نیاز به اعزام یزد می باشد.

وی خاطر نشان کرد: طی دو هفته اخیر شاهد افزایش بستری ها در بیمارستان بودیم و اگر وضعیت به همین شکل ادامه داشته بافق در شرایط بحرانی قرار می گیرد و تنها راه رعایت پروتکل های بهداشتی است. خبر: ن،رادمنش/