بافق، اولین شهرستان استان یزد در تجهیز سامانه های خودکار هواشناسی است

فرماندار شهرستان بافق با حضور در اداره هواشناسی سینوپتیک بافق با مدیر کل هواشناسی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، رضا برهانی مدیر کل هواشناسی استان در بازدید از اداره هواشناسی بافق با اشاره به اینکه شهرستان بافق به عنوان اولین شهرستان استان است که تمامی ایستگاه های هواشناسی آن به سامانه های خودکار مجهز شده است، گفت: با پیگیری های به عمل آمده و به روزرسانی دستگاه ها، بستر لازم جهت دسترسی بر خط و لحظه ای به اطلاعات جوی به صورت پیوسته در این شهرستان فراهم شده است.

برهانی افزود: توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی نقش مهمی در مدیریت بحران و کاهش خسارات ناشی از وقوع پدیده های مخرب جوی در سطح شهرستان دارد و از این رو احداث ایستگاه اقلیم شناسی در روستاهای خوسف و حسن آباد در برنامه کاری این اداره کل قرار دارد.

او تصریح کرد: با توجه به درخواست شهرستان احداث ایستگاه باران سنجی خودکار در روستای جزستان از توابع بخش مرکزی بافق در برنامه عملیاتی توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی استان قرار گرفته است.

ابوالقاسم دهقان فرماندار شهرستان نیز ضمن بازدید از سکوی ادوات هواشناسی سینوپتیک بافق و آشنایی با نحوه کارکرد دستگاه ها، در جهت رفع نیاز ها و بهسازی مجموعه هواشناسی شهرستان بافق قول مساعدت داد.

در پایان با اهدای هدیه و لوح تقدیر از خدمات 30 ساله محمود یحیوی رئیس سابق ایستگاه هواشناسی بافق که به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل آمده، تقدیر بعمل آمد.​​​​​​​