فرماندار بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ فرماندار بافق در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بافق ابتدا ضمن خیر مقدم به سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و همراهان وی و تشکر از تعامل و مساعدت های آنان با شهرستان ها،با بیان اینکه شهرستان بافق در بخش های مختلف کشاورزی اعم از باغات،دام و طیور و جنگل داری،گیاهان دارویی و … ظرفیت های بسیار خوبی دارد،افزود: به ویژه در بحث باغداری با 2 محصول ارز آور و مهم خرما و پسته ، در حوزه زراعت با کشت زعفران و… بخصوص پیش رأس بودن محصولات زراعی با توجه به اقلیم بافق نسبت به سایر شهرستان ها می تواند به یکی از قطب های کشاورزی استان تبدیل شود.

 زاده رحمانی اظهار کرد: با توجه به غنای سفره های آب زیرزمینی و الگوی کشت کشاورزان که با هدایت و ترویج سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت اداره تشخیص و انتخاب شده است و حتی ممکن است کشت های جدید سازگار با آب و هوای این منطقه معرفی شود. این یعنی بافق در حال تبدیل به یکی از قطب های کشاورزی در استان می باشد.

وی کشاورزی را بخشی ماندگار عنوان کرد که باید به آن توجه ویژه داشت و گفت: برخلاف معادن که ناپایدار است و در نهایت پس از یک قرن پایان می پذیرد، کشاورزی پایدار است و باید به آن توجه ویژه کرد تا علاوه بر ایجاد اشتغال، جایگاه آن نیز حفظ شود و محصولات ارگانیک بدست آمده در داخل و خارج شهرستان مصرف و ارز آوری داشته باشد.

فرماندار بافق خاطر نشان کرد: توسعه افقی کشاورزی را نیز باید مدنظر قرار داد که اگر این امر انجام گیرد روی اقلیم شهرستان اثرگذار خواهد بود و هوا را لطیف خواهد کرد.

وی با تاکید بر توجه و ورود به 2 اداره زیربط دامپزشکی و تعاون روستایی اظهار کرد: بافق در بحث تعاونی های تخصصی اعم از دام و طیور،آبزی پروری ،شترداری و نخلیات می تواند ورود پیدا کند و متاسفانه دامداران برای تامین نهادهای دامی خود و مرغداران با مشکل مواجه هستند که علت آن نبود تشکیلات منسجم تعاون روستایی است و ما خواهان توجه بیشتر به آن هستیم.

زاده رحمانی افزود: در سال گذشته 2 نیرو به اداره دامپزشکی اضافه و سبب تقویت آن شد، اما نیاز به توجه ویژه در بحث ساختمان،تجهیزات و امکانات دارد و ما در حد توان کمک خواهیم کرد تا شبکه دامپزشکی در جایگاه خود قرار گیرد.

فرماندار بافق در پایان از زحمات عسکری تشکر کرد و وی را نیروی سالم و محجوب دانست و گفت: با توجه به اینکه حضور مدیران بافقی در سازمان ها و ادارات کل استان کمرنگ است ،امیدواریم در صورت امکان در سازمان استان و یکی از مدیریت های ستادی ایشان مشغول به خدمت شود.

وی رحمتیان را نیروی جسور و تحصیلکرده بخش معرفی کرد و امیدوار شد وی در شهرستان بافق خود را بیش از گذشته نشان دهد تا جایگاه کشاورزی در بافق ارتقا یابد. منبع: آفتاب بافق.