رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در آیین تودیع و معرفه مدیر جهاد کشاورزی بافق با بیان اینکه شهرستان بافق در حوزه نخیلات و باغبانی به عنوان یکی از محورهایی است که 80 درصد نخیلات استان را به خود اختصاص داده است،گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه اصلاح نژاد و نخیلات شهرستان شکل گرفته است و کارهای بسیار دیگری نیز است که در آینده باید دنبال شود.

وی افزود: در بحث صنایع جانبی و تبدیلی و برندسازی اقداماتی در دست انجام است که بدون شک به عنوان یک ظرفیت شناخته می شود.

سجادی پور با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب شهرستان بافق در حوزه تولید پسته ،بیان کرد: در حوزه پرورش آبزیان با توجه به واقع شدن مرکز ملی تحقیقات آبزیان آب های داخلی در این منطقه ظرفیت های بسیار خوبی را در زمینه پرورش آبزیان و گونه های مقاوم به شوری را در این شهرستان شاهد هستیم.

وی بحث اصلاح ارقام نخیلات را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که همچنان در سطح 200 هکتار مورد حمایت دولت می باشد و اضافه کرد: همچنین در حوزه پرورش آبزیان، پرورش ماهی تیلاپیا به عنوان یکی از پروژه های اقتصادی مهم است که در این شهرستان دنبال می کنیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اعلام این مطلب که 2 سرمایه گذار موفق به دریافت پروانه تاسیس شده اند که می توان ظرفیت 2 هزار تن پرورش تیلاپیا را در این شهرستان داشته باشیم، افزود: همچنین مرکز تحقیقات پرورش آبزیان شهرستان بافق موفق به تکثیر بچه ماهی تیلاپیا با ظرفیت 2 میلیون قطعه بچه ماهی شده است و امیدواریم با سرمایه گذاری که صورت می گیرد این عدد به 5 میلیون قطعه برسد.

سجادی پور در حوزه دامپروری با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت خوبی در سلسله مشاغل خرد اقتصادی دارد، امیدوار شد با معرفی و شناسایی پهنه های جدید تولیدی در این حوزه نیز شاهد سرمایه گذاری و ورود مردم در حوزه تامین دام سبک و گوشت قرمز باشیم.

منبع:آفتاب بافق.