معاون آب و فاضلاب استان یزد:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ "معاون آب و فاضلاب استان یزد" در نشست مديريت بحران آب شهرستان بافق با اشاره به اینکه وضعیت شهرهایی که مصرفشان با تولید آنان برابر است تنش آبی دارند گفت: شهرستان بافق نیز از این قاعده مستثنی نیست .

ناصر شریفی فرد افزود: در حال حاضر میزان دبی آب های شرب چاههای موجود چیزی در حدود 130لیتر است که با اختلاط آن با آب های دیگر یک کیفیت قابل قبولی برای استفاده از شهروندان بافقی دارد.

وی با بیان اینکه خشکسالی های اخیر بر روی این موضوع تاثیر بسیاری گذاشته است خاطر نشان کرد: بیش از 15سال است که خشکسالی سراسر استان و به الطبع شهرستان بافق را فرا گرفته است و موجب افت شدید سطح اب های زیر زمینی شده است .

معاون آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: برای مقابله با بحران آب در استان نیاز به مصرف بهینه داریم و باید مدیریت مصرف را اعمال کنیم .

وی افزود: شهر بافق دارای 17هزار و 700 اشتراک آب است که 3هزار مشترک روستایی هم به نوعی از مصرف شهری برخوردارند .

شریفی بیان داشت : اصلاحات شبکه آب در بافق انجام شده و بافق با اینکه سرانه مصرف آن از رنج جهانی بالاتر است ولی در سطح استان از  رنج خوبی برخوردار است  و چیزی در حدود 240 لیتر در شبانه روز برای هر نفر است .

معاون آب و فاضلاب شهری استان یزد گفت: در صد آب بدون در آمد در بافق حدود 15.5درصد است که شمامل مصارف مجاز بدون درامد و پرت آب و فیزکی و غیر فیزیکی و کنتورهای خراب است .

وی ادامه داد : تبخیر آب در استان و مصارف کولرهای آبی بیشتر از سایر نقاط کشور است و کولرهای آبی در طول فصل تابستان  متوسط بین 400تا 500لیتر در شبانه روز آب مصرف می کنند.