به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ جلسه اجرای طرح محله محور سپهبد شهید قاسم سلیمانی در راستای غربالگری خانواده ها و اقدامات لازم در این زمینه با مشارکت دستگاه ها،ارگان ها و ادارات شهرستان،صبح روز چهارشنبه 12 آذرماه با حضور فرماندار،رئیس شبکه بهداشت و درمان،شورای اسلامی شهر،شهردار،دادستان عمومی و انقلاب و جمعی دیگر از مسئولن شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

دانشی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق با بیان اینکه این طرح در سه حوزه حمایتی،نظارتی و مراقبتی انجام می گیرد،گفت: حیطه حمایتی در شهرستان در حال انجام است و تاکنون حدود یک هزار و ششصد بسته معیشتی بین نیازمندان به ارزش 19 میلیارد ریال توزیع شده است.  

وی در بحث نقاهتگاه شهرستان با بیان اینکه دانشگاه آزاد بافق را برای این امر اختصاص دادیم،افزود: نظافت و ضدعفونی محل انجام گرفته و خرید تشک،ملحفه،پتو و بالشت توسط شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر نیز صورت گرفت. همچنین مقرر شد 10 تخت بستری به ارزش 800 میلیون تومان خریداری و پس از اتمام این بیماری به بیمارستان اهدا شود.

دانشی با اشاره به همکاری نیروهای سپاه و بسیج در بحث شناسایی خانواده های نیازمند برای اهدای کمک های معیشتی یا اقلام بهداشتی چون ماسک و مواد ضدعفونی کننده،اظهار کرد:  در این برنامه هر یک نفر از نیروهای بسیج مسئول نظارت به 50 خانواده نیازمند خواهد بود تا مشکلات آنان در این زمینه برطرف شود و اگر فردی مبتلا به بیماری کرونا و یا نیاز به مراقبت داشت به نقاهتگاه منقل خواهد شد. همچنین خانواده هایی که بیماری زمینه ای دارند باید در خانه بمانند تا به کرونا مبتلا نشوند.

وی در حوزه نظارتی با توجه به معرفی 20 نفر از نیروهای بسیج و سپاه برای همکاری با کارشناسان بهداشت محیط،بیان کرد: این افراد از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی نظارت خواهند کرد. در ادامه کار نیز طی تفاهم نامه ای با هلال احمر شهرستان نیروهایی از این مجموعه معرفی خواهند شد تا در این طرح همکاری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق ادامه داد: در حوزه مراقبتی کار با همکاری شبکه بهداشت و درمان،هلال احمر و بسیج انجام می گیرد که با شناسایی افراد مبتلا به کرونا و معرفی آنان ضمن قرنطینه،نسبت به گندزدایی و ضدعفونی محل و نظارت بر وضعیت افراد اقدام خواهد شد و در صورت علامتدار شدن دیگر اعضای خانواده از آنان تست گرفته می شود.

 وی انجام اقدامات حمایتی و مراقبتی را نیازمند بودجه دانست و گفت: تهیه اقلام حفاظتی نیروهای بسیج و هلال احمر،تهیه 500 فایل آموزشی، 14 هزار بروشور برای خانواده ها و …هر کدام نیازمند بودجه می باشد.همچنین در بحث نظارتی نیاز است هفته ای دو وسیله نقلیه در اختیار نیروهای هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان برای سرکشی از مبتلایان به بیماری کرونا قرار گیرد.

دانشی در ادامه آماری از تعداد مبتلایان به کرونا داد و بیان کرد: از آغاز شیوع این بیماری یک هزار و 509 نفر نمونه گیری سرپایی و  408 نفر نمونه گیری بستری انجام گرفت که مجموع آنان یک هزار و 917 نفر می باشد و از این تعداد 630 مورد درمان سرپایی و 190 مورد بستری شدند که مجموع 820 نفر مثبت کرونا بودند.

وی تعداد فوتی های کرونا از اسفند ماه تاکنون را 48 نفر عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون 8 نفر در داخل بخش و 5 نفر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری می باشند و دستگاه اکسیژن ساز نیز امروز به شهرستان خواهد رسید و خوشبختانه از شرایط حاد و بحرانی فاصله گرفته ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق یکی از مکان هایی که در آن تجمع صورت می گیرد را آرامستان بهشت الحسین(ع) دانست و گفت: متاسفانه نظارتی در این خصوص صورت نمی گیرد و باید تدابیری اتخاذ و جریمه هایی را مدنظر قرار داد تا از تجمع جلوگیری شود.

وی در پایان از پیگیری ها و مساعدت های فرماندار،مدیرعامل شرکت سنگ آهن،شهردار،شورای اسلامی شهر،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج،فرمانده نیروی انتظامی،اصناف،هلال احمر و همه کسانی که در این زمینه یاری می کنند،قدردانی کرد و امیدوار شد با حفظ شرایط به وضعیت زرد و سفید برسیم.خبر: ن.رادمنش