برگزاری دومین دوره رزمایش جهادی دامپزشکی در روستاهای بافق

دومین دوره از رزمایش جهاد دامپزشکی بمناسبت هفته بسیج و با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، امام جمعه، معاون فرماندار، بخشدارمرکزی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولین شهرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ رییس دامپزشکی شهرستان بافق در حاشیه این مراسم با اشاره به وجود قابلیت‌های خوب در بخش دامپروری و پرورش دام در بافق،گفت: دامداران مناطق کم برخوردار شهرستان بافق میزبان رزمایش جهاد دامپزشکی می‌شوند

فرزانه سالاری افزود: این رزمایش یک روزه در پنج روستای کم برخوردار شیطور،باجگان،دولت آباد،قطرم و شادکام برگزار میشود.

او تصریح کرد: جمعیت دامی غالب این مناطق، دام کوچک است و بیش از 15 هزار رأس گوسفند و بز توسط دامداران این منطقه نگهداری می‌شوند که پیش بینی میشود 80درصد جمعیت دام سبک این مناطق در اردوی جهادی واکسینه شود.

رییس دامپزشکی بافق هدف از این رزمایش را کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و ارتقا سطح سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: با مهار بیماری، افزایش تولید و حفظ سرمایه دامی، محرومیت زدایی محقق خواهد شد.

سالاری افزود: در این راستا با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام گرفته با سازمان بسیج سازندگی، رزمایش جهاد دامپزشکی با بکارگیری حداکثری از توان نیروی انسانی با بکارگیری 5 اکیپ و مشارکت بیش از 15 نفر از دامپزشکان و کارشناسان برگزار میشد که در اجرای این طرح علاوه بر کمک به حفظ سرمایه‌های دامی کشور، افزایش تولید و بهره‌وری دام‌ها و کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام به ماندگاری مردم در روستاهای منطقه و تامین امنیت غذای نیز کمک شد.

او اضافه کرد: در طی این اردو دامداران از خدمات رایگان واکسیناسیون علیه بیماری‌های واگیر دامی و مشترک بین انسان و حیوان، سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام برعلیه انگل‌های خارجی، معاینه دام و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی بهره مند خواهند شد.​​​​​​​