به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور صبح روز چهارشنبه ششم آذرماهآذر ماه  با حضور فرماندار،دبیر ستاد بحران شهرستان، مدیر آموزش و پرورش،دستگاه های امدادی و امنیتی و با مشارکت دانش آموزان بصورت نمادین در آموزشگاه رضوان برگزار شد.

پورامینی دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان بافق هدف از برگزاری این مانور را شناسایی نقاط ضعف و قوت و رفع نقاط نواقص و آمادگی در برابر حوادث واقعی به ویژه زلزله بیان کرد.

وی با بیان اینکه امسال 10 مدرسه که دارای نقاط ضعف بودند انتخاب شدند تا پیش بینی در مقابل وقوع زلزله را داشته باشند،افزود: تلاش شد در این مانور نقاط ضعف شناسایی تا آموزشگاه ها برنامه هایی برای رفع آن داشته باشند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان یادآور شد: کلیه دستگاه های امدادی و امنیتی در این مانور حضور دارند که با هماهنگی مدیر آموزش و پرورش و مدیریت ستاد بحران شهرستان انجام گرفت.

پور امینی در پاسخ به سوال خبرنگار بافق با توجه به پیش رو بودن فصل زمستان چه تمهیدایی برای مقابله با وقوع سیل در شهرستان انجام گرفته است،گفت: امسال اقدامات در 2 حوزه شهری و بخش مرکزی انجام گرفته است که در حوزه شهری با مدیریت شهرداری برنامه ها انجام گرفته و حوزه بخش نیز بیش از یکماه ماشین آلات سنگین را برای ایجاد خاکریز و تقویت بندهای حفاظتی برای مقابله با سیل های احتمالی در روستا و محورهایی مثل قنوات، خطوط نیرو و راه داشتیم. خبر: ن.رادمنش