مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد:

تدوین سند توسعه صنعت گردشگری شهرستان بافق لازم الاجرا می باشد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در نشست هم اندیشی با فعالان گردشگری شهرستان بافق تدوین سند توسعه صنعت گردشگری این شهرستان را لازم الاجرا خواند و بر نقش کلیدی آن برای توسعه این صنعت تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست کارگروه توسعه گردشگری شهرستان بافق با حضور مدیرکل و معانین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، فرماندار بافق، رئیس میراث فرهنگی و جمعی از فعالان حوزه گردشگری شهرستان در محل فرماندار بافق برگزار شد.

محمدعلی صمیمی فرماندار شهرستان بافق در ابتدا با اشاره به ظرفیت های گردشگری و توریست پذیری شهرستان بافق گفت: در عرصه گردشگری عزم و آمادگی کامل خود را برای ارتقاء تعاملات گردشگری بین فعالان این عرصه اعلام داشته و نشست های تخصصی این حوزه به صورت منظم و مداوم پیگیری خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این نشست ضمن تقدیر از فعالان حوزه گردشگری شهرستان بافق، ضمن تاکید بر بسترسازی حضور گردشگر در شهرستان گفت: فعالان اجتماعی با همکاری مسئولان استان و شهرستان می بایست برای توسعه صنعت گردشگری زمینه حضور گردشگران را فراهم کنند.

احمد آخوندی رویدادهای سنت محور و بومی را راهبرد مطلوبی برای شناساندن ظرفیت های شناخته نشده شهرستان بافق خواند و افزود: گردشگری رویداد محور عنصر اصلی و کلیدی شهرستان بافق برای توسعه صنعت گردشگری است که باید با توجه به رویدادهای از قبیل شهر ملی حصیر، موزه های معدنی و مجسمه های شنی همفکری و برنامه مناسب اجرایی شود.

وی  خاطر نشان کرد: در شهرستان بافق آنچه بر همه واقف است این نکته است که در کنار زیبائی های طبیعی، معدنی و مناطق نمونه گردشگری و بکر آن، و جود مردمانی مهمان نواز و فرهنگ و پیشینه غنی تاریخی این شهر است که به نوعی مهم‌ترین داشته این سرزمین هم بوده  و این شهر را به بهترین شکل به هموطنان و جهانیان معرفی کرده است. 

آخوندی، تدوین سند توسعه صنعت گردشگری شهرستان بافق را لازم الاجرا خواند و بیان داشت: سند توسعه گردشگری بافق با هماهنگی فعالین گردشگری شهرستان تدوین شود تا نقشه ی راهی برای توسعه و جهت دهی این صنعت در شهرستان بافق باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ادامه به مبحث ارائه تسهلات بانکی به گردشگران و فعالین میراث فرهنگی و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: از محل تبصره قانون بودجه سال 1401 اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان برای شهرستان بافق دیده شده که متقاضیان و سرمایه گذاران می توانند در این راستا اقدام کنند.

وی همچنین به تعهد این سازمان در خصوص اشتغال زایی حوزه گردشگری و صنایع دستی در شهرستان بافق گفت: در سامانه سهمیه شهرستان 60 نفر اختصاص داده شده بود که تا کنون اشتغال 53 نفر محقق شده است.

گفتنی است در ابتدای این نشست فعالین حوزه گردشگری شهرستان بافق مشکلات و درخواست های خود را در این راستا بیان کردند که مدیر کل قول مساعدت و پیگیری داد.​​​​​​​