جلسه هم اندیشی تدوین سند راهبردی کاهش آسیبهای اجتماعی شهرستان بافق

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه هم اندیشی تدوین کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان و تعدادی از مسئولین شهرستان در دفتر امامت جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه بافق در این جلسه با اشاره به دغدغه مسئولان به منظور رفع آسیب های اجتماعی، چند نکته را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای بومی به دلیل دغدغه بالا می تواند برنامه ریزی منسجم تر و نتیجه بهتری داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: اگر میخوایم سند راهبردی راهگشا باشد باید ریشه اصلی آسیب‌ها را پیدا کنیم، باید از ظرفیت همه فعالان فرهنگی و اجتماعی به ویژه نخبگان، طلاب، روحانیون و هیات های مذهبی استفاده شود.

وی ضمن بیان ریشه های اصلی آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان تصریح کرد: فقدان دانش مدیریت ثروت، بالا بودن میزان مصرف اینترنت در بافق، رها بودن فضای مجازی و حضور بی ضابطه اتباع و مهاجرین از جمله مواردی است که به کانون خانواده ها آسیب وارد کرده است.

امام جمعه بافق بیان کرد: برخی از اتباع و مهاجرین برای ترویج فرهنگ خودشان مشغول فعالیت هستند و نتیجه اش در دهه آینده مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام سید عباس حسینی تاکید کرد: اگر کاری نکنیم در دهه آینده شاهد جذب فرزندان خود به سمت عقاید اتباع و مهاجرین خواهیم بود و این یک هشدار جدی است.

وی تدوین سند راهبردی کاهش آسیبهای اجتماعی را بسیار عالی برشمرد و گفت: نکته مهم در ریشه یابی آسیب های اجتماعی کمرنگ شدن برنامه های دینی و مذهبی است و اگر بنیه دینی مردم به ویژه نسل جوان تقویت شود نتیجه بسیار عالی دارد و مفاسد و آسیب های اجتماعی هم کاهش پیدا می‌کند.

حسینی در ادامه افزود: توجه به مدارس به ویژه دانش آموزان مدارس ابتدایی نیز در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر است و یکی از دغدغه های بنده همین موضوع است و باید برای این مهم هم اقدامی صورت گیرد.

در این جلسه دکتر سیدعلیرضا افشانی، پروژه تدوین سند کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان را ارائه کرد و حاضرین در جلسه پیرامون این موضوع بحث و تبادل نظر کردند.​​​​​​​