در جلسه شورای زکات شهرستان بافق مطرح شد؛

به گزارش ورابط عمومي فرمانداري بافق ؛ مسئول اجرايي شوراي زكات بافق در جلسه شوراي زكات شهرستان كه با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعي از روحانيون و مسئولان محلي حضور داشتند، از زکات به عنوان یکی از مهمترین طرح های اقتصادی اسلام برای رفع مشکلات دنیوی و فقرزدایی نام برد و یادآور شد: واجب کردن این امر نشان دهنده توجه دین اسلام به نیازمندان است و علاوه بر ثواب دنیوی، ثواب اخروی را نیز در پی دارد.

"حجت الاسلام قاسم عسكري" با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود 4 ميليارد و هفتصد میلیون ريال زکات در سطح این شهرستان جمع آوری شد، گفت: از این میزان، 65 میلیون و 705 هزار ريال زکات واجب و در حدود 4 ميليارد و 620 ميليون ريال زکات مستحبي مي باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جمع‌آوری زکات در جامعه ایجاد یک منبع مالی برای محرومین جامعه است، اضافه کرد: در حوزه محرومين بيش از 2 ميليارد و 55 ميليون ريال زكات مستحبي جمع آوري شده كه بيشتر در باب جهيزيه ، مسكن ، درمان ، تحصيل و كالا هزينه شده است.

حجت الاسلام عسكري در ادامه با اشاره به پروژه هاي عام المنفعه اي كه از وجوه دريافتي زكات مستحبي تحقق يافته است گفت : بازسازي ، مرمت و احداث مسجد ، حسينيه ، مجتمه فرهنگي ، و بازسازي قنات از جمله اين موارد مي باشد كه با هزينه اي بالغ بر 2 ميليارد و 560 ميليون ريال از محل وجوه دريافتي زكات مستحبي انجام شده است.