به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، روز گذشته در سفر "مهدي كرباسيان" معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت و هيات همراه به بافق و بازديد از دو مجموعه معدني آنومالي شمالي و فسفات آسفوردي در شهرستان كه با آغاز به كار  نخستين خط  توليد نيمه صنعتي كنستانتره عناصر نادر خاكي از فسفات در كشور همراه بود ، دستاوردهاي خوبي براي مجموعه شهرستان در زمينه بهداشت و درمان ، جاده و عمراني و آباداني به همراه داشت .

* معاون وزير صنعت معدن و تجارت و هيات همراه پس بازديد از مجموعه معدني آنومالي شمالي و اقداماتي كه توسط مجتمع معدني سنگ آهن فلات مركزي انجام شده بود بنا به در خواست فرماندار شهرستان و به منظور دسترسي مردم بافق به استان خراسان جنوبي و خروج اين شهرستان از بن بست ارتباطي مقرر شد مسير بافق- چادرملو به طول 80 كيلومتر آسفالت و آماده بهره برداري شود.

*معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت همچنين به فراخوان جذب سرمايه گذار براي شروع بكار مجدد معدن آنومالي شمالي تا سه ماه آينده خبر داد و گفت : سياست ايميدرو براين است كه هر جا بخش خصوصي مي تواند سرمايه گذاري كند دعوت كنيم و خود سازمان ايميدرو در جايي ديگر به سرمايه گذاري در حوزه عناصر نادر خاكي بر اساس تكنولوژي روز دنيا مشغول شود.

*وي با اشاره به اينكه در حوزه شهرستان بافق حوزه اكتشاف را گسترش داده ايم خاطر نشان كرد : به منظور راه اندازي صنايع جديد و افزايش اشتغال در منطقه ايميدرو اين سياست را با سرمايه گذاري وسيعي دنبال خواهد كرد.

*مهدي كرباسيان از مساعدت ايميدرو در حوزه مسائل اجتماعي ، بهداشت و درمان و زير ساختي (بزرگراه يزد – بافق) خبر داد .

*رئيس هيات عامل ايميدرو اختصاص 2درصد از درآمد معادن ايميدرو بود كه امسال مصوب شده است كه بنا بر قانون به شهرداري منطقه پرداخت خواهد شد تا كمكي باشد براي توسعه و آباداني شهرستان بافق.