به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ دومین جلسه شورای اداری شهرستان بافق با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار، اعضای شورای تامین و مدیران ادارات شهرستان در سالن اجلاس آیت الله شیخ محمد تقی بافقی برگزار شد.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به وسعت حوزه مهریز و اینکه بزرگترین حوزه انتخابیه کشور می باشد، گفت: این حوزه به لحاظ گستردگی از محرومیت بالایی نیز در حوزه های مختلف برخوردار است که هنوز جای بسی فعالیت و تلاش دارد.

محمدرضا صباغیان، با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس دو وظیفه اساسی قانونگذاری و نظارت را برعهده دارند خاطر نشان کرد: در چهارچوب وظایف خود حرکت می کنیم در حالیکه انتظار می رود وارد حوزه عمرانی و اجرائی شویم.

وی نگاه به خواسته های مردم و رفع مشکلات آنان را یکی دیگر از برنامه نمایندگان ذکر کرد و افزود: با توجه به وسعت حوزه سعی کردم تمام شهرستان ها را بازدید داشته باشم و جلسات متعددی با مردم و مسئولان برگزار کنیم.

صباغیان داشتن یک تیم قوی کاری جهت آشنایی به مسائل را یکی از مواردی ضروری دانست و گفت: در شهرستان ها شورای مشورتی تشکیل دادیم تا مشکلات و ظرفیت های هر شهر منعکس شود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به عملکرد یک ساله خود در مجلس شورای اسلامی گفت: تا کنون سه طرح به مجلس ارائه دادم که در خصوص حوزه انتخابیه، پاسخگویی وزرا و بحث نظارت بر امور از جمله آنها می باشد.

وی در ادامه با اشاره به سند توسعه شهرستان بافق و اینکه با توجه به این سند میزان پیشرفت برنامه ها تا چه حدی بوده است، اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی باید از نیروی انسانی توانمندی که شهرستان وجود دارد استفاده بهینه را کرده و آینده نگری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

محمدرضا صباغیان افزود: استفاده از بودجه های عمرانی و حرکت در مسیر صحیح جهت جذب بودجه و امکانات در سطح وزراتخانه و سازمان برنامه و بودجه را مدیران باید در برنامه کاری خود لحاظ کنند و پیگیری مستمر داشته باشند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاش های فرماندار و مجموعه مدیران ادارات شهرستان در توسعه همه جانبه بافق، با اشاره به ابزار قدرتمندی که مجلس و نماینده داده شده است گفت: نماینده مجلس ظرفیت توانمندی دارد، پس سعی کنید برای اصلاح امور کمک کنید، نظر و پیشنهاد بدهید و با دفاتر نماینده در سطح حوزه ارتباط برقرار کنید.

فرماندار بافق در ابتدای این جلسه ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه، با اشاره به روند فعالیت اداری در شهرستان گفت: با توجه به شروع برنامه های انتخابات و فعالیت نامزده های انتخاباتی، هیچ گونه کار و فعالیت توسعه ای در ادارات شهرستان و مجموعه فرمانداری و بخشداری کمرنگ نشده است.

وی با اشاره به فعالیت های انتخاباتی نامزدها، استفاده از هرگونه امکانات اداری در خصوص تبلیغات نامزدها را ممنوع اعلام کرد و گفت: سعی کنیم زمینه ساز یک انتخابات خوب و گسترده با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

محمد زاده رحمانی در ادامه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف را بیان داشت که از جمله موارد ذیل می باشد:

  1. صادر شدن مجوز احداث کارخانه آهن اسفنجی فلات مرکزی به زودی
  2. تزریق گاز طبیعی به مجتمع آهن و فولاد بافق
  3. گازرسانی به شهرک صنعتی بافق و تامین بستر مخابراتی در این شهرک
  4. اتمام عملیات احداث پلی کلینیک بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق و آمادگی برای افتتاح و بهره برداری
  5. انجام عملیات کابل کشی دومین فیبر نوری شهرستان با 60 میلیارد ریال اعتبار
  6. اجرای عملیات دوخطه کردن بافق – زرین شهر اصفهان با پیشرفت 85 درصدی
  7. شروع آسفالت 5 کیلومتر دیگر از محور بافق – یزد
  8. آماده بکار کارخانه گندله سازی بخشایش شهرک صنعتی بافق و شروع فعالیت
  9. اقدامات گسترده در حوزه پهنه صنعتی شهرستان
  10. فعالیت های حوزه گردشگری و کشاورزی
  11. گاز رسانی به منطقه سبزدشت و مرمت و آسفالت راه های روستایی بخش مرکزی

 

گفتنی است در ادامه جلسه مدیران شبکه بهداشت و درمان ، ورزش و جوانان، شهردار، بخشدار مرکزی، تعاون، کارو رفاه اجتماعی به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند و مسائل و مشکلات حوزه خود را به سمع و نظر نماینده مجلس رساندند.