دیدار فرماندار بافق با خانواده ایثارگر حیات در بافق

فرماندار بافق با حضور در منزل ایثارگر حیات مرحومه "معصومه کارگران بافقی" ضمن دیدار با خانواده او ، اقدام معنوی این خانواده ایثارگر را ارزشمند دانسته و از آنها دلجویی کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ محمد علی صمیمی فرماندار بافق به همراه جمعی از مسئولین شهرستان با خانواده ایثارگر حیات مرحومه "معصومه کارگران بافقی" دیدار و اقدام معنوی این خانواده ایثارگر را ارزشمند دانسته و از آنها دلجویی کردند.

در این دیدار فرماندار شهرستان بافق با اشاره به اینکه اهدای عضو ، اهدای زندگی است، یادآور شد: ایثار در اهدای اعضای بدن عزیز از دست رفته مصداق بارز عشق، بندگی و تسلیم در مقابل حق تعالی است و این رفتار ارزشی در دین مبین اسلام از مقام بالای برخوردار است .

وی گفت: این اقدام ایثارگرانه می تواند برای سایر افراد جامعه نیز الگو باشد و فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه نماید.

در این دیدار عضو گروه پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: اهدای عضو یکی از موضوعات مهم در حوزه ی نظام های سلامت است، هر فرد بیماری که به هر دلیلی دچار مرگ مغزی می شود می تواند با اهدای عضو زندگی ۸ انسان را نجات دهد.

گفتنی است سی و هفتمین اهدا عضو یزد در سال ۱۴۰۱ با ایثار و فداکاری خانواده معصومه کارگران بافقی ۴۶ ساله، که به علت سکته مغزی، مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید رهنمون به وقوع پیوست که با رضایت خانواده نسبت به اهدا کبد و کلیه های این ایثارگر حیات در بیمارستان ابوعلی سینا صدرا چند بیمار نیازمند به زندگی بازگشتند.