فرماندار بافق: رای‌اولی‌ها موتور محرکه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه هستند

فرماندار بافق گفت: رای اولی‌ها باید با آگاهی از تجربیات گذشته با شور و نشاط و با همراه کردن دوستان ، خانواده و بستگان، انتخابات را به جشن ساختن آینده بهتر برای خود تبدیل کنند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان بافق، در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همایش رای اولی‌ها با حضور فرماندار شهرستان، رئیس شورای شهر، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از دانش‌آموزان در شهرستان بافق برگزار شد.

فرماندار شهرستان بافق در همایش رای اولی های این شهرستان گفت: مشارکت بالا و انتخاب نماینده مردم با رای حداکثری ضمن اقتدار بخشی به نماینده امکان انتخاب فرد اصلح تر نیز فراهم می کند.

ابوالقاسم دهقان انتخابات را نماد مردم سالاری دانست و اضافه کرد: رای‌اولی‌ها موتور محرکه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه هستند و حضورشان در پای صندوق‌های رای شور انتخاباتی را افزایش می دهد.

او افزود: يك رأي هم كم ارزش و ساده نيست. رأي دادن يعني تفويض اختيار جمعيت ميليوني ايران، تفويض قدرت به فردي كه جامعه را اداره و مواضع كشور را در بعد داخلي و خارجي مشخص مي كند و آنچه را كه مردم انتظار دارند در آينده به آن برسند، محقق مي سازد. پس يك رأي هم يك تصميم حياتي و سرنوشت ساز خواهد بود.

دهقان در پايان سخنان خود اظهار داشت: در انتخابات، اهداف برنامه بيست ساله و چشم انداز توسعه كشور و حتي منافع ملي تجلي پيدا مي كند. شما جوانان  بايد به هر چيزي كه با فكر و انديشه و مطالعه به آن مي رسند، عمل كنید. بستر براي برگزاري يك انتخابات سالم، آزاد و قانونمند فراهم است. بايد بدانيم بي تفاوتي و احساس بيگانگي در مورد انتخابات، ضربه بسيار بزرگي بر منافع ملي و غيرقابل جبران خواهد بود.      

در ادامه استاد آبهشت، تحلیل گر مسائل سیاسی در طرح جامع تبیین و نشاط ملی، گفت: در انتخابات امسال، اولین هدف باید اضافه شدن یک رای به صندوق و برقراری ارتباط با مردم باشد.

او خاطرنشان کرد: کسانی که رای نمی دهند ممکن است چند انگیزه داشته باشند: عدم آگاهی، بدبینی و نارضایتی از شرایط موجود که برای اقناع این دسته از افراد باید خدمات ارائه شده توسط دولت و همچنین برنامه های دولت در آینده تشریح گردد.           

گفتنی است تعداد واجدان شرایط شركت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان درشهرستان بافق حدود 37هزار نفر می باشد كه از این تعداد، 670 نفر از رای دهندگان، رای اولی هستند.