فرماندار بافق در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت تاکید کرد:

فرهنگ سازی در تمایل خانواده ها به فرزندآوری و جوان سازی جمعیت نقش موثری دارد

چهارمین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان بافق با حضور فرماندار بافق، معاون سیاسی فرماندار و جمعی از مدیران و کارشناسان ادارات شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق در این نشست به نقش سازنده کمیته های تخصصی قرارگاه شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: ضروری است کارشناسان با همفکری و کمک نخبگان دینی، فرهنگی و اجتماعی به دغدغه پیری جمعیت و تشویق خانواده ها به فرزند آوری بپردازند.

او ضمن تاکید بر فرهنگ سازی در تمایل خانواده ها به فرزندآوری و جوان سازی جمعیت، گفت: آینده کشور به جوانی جمعیت بستگی دارد، با ورود جمعیت بزرگسال به دوره ‌های سالمندی، ساختار سنی کشور دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد.

دهقان با بیان اینکه مساعدت بانک های عامل در ارائه تسهیلات حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانونی و لازم الاجراست، گفت: تمام دستگاه های مربوط از جمله بنیاد مسکن، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، بانکها و دانشگاه ها موظف هستند که تکالیف قانونی خود در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به نحو شایسته اجرا کند.

فرماندار بافق، خروجی این جلسات و برگزاری دوره های آموزشی اثربخش برای گروه های مختلف مردم را مورد تاکید قرار داد.

حسن تفکری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق با اشاره به رشد جمعیت شهرستان و حفظ جایگاه دوم استان در این زمینه گفت: یکی از دلایل عدم تمایل خانواده ها به فرزندآوری، نگه داری فرزند در کنار سایر دغدغه های والدین می باشد.

او آموزش و توجیح خانواده های تک فرزند و دو فرزندی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: بهتر است والدین بدانند که تک فرزندی می‌تواند در آینده برای فرزندشان مشکلات متعددی را به وجود آورد و مسلماً بر روی ابعاد مختلف زندگی او تأثیر خواهد گذاشت.

تفکری تصریح کرد: امروزه بیشتر کودکان تنها هستند و کمتر کودکی لذت داشتن خواهر و برادر را می چشد و امکان برقراری ارتباط و کسب مهارت های زندگی از طریق خواهر و برادرانش را ندارند.

در ادامه این جلسه برخی از اعضا در سخنانی معایب تک فرزندی و راه های تشویق خانواده ها به فرزندآوری را مورد بررسی قرار دادند.

در پایان مقرر شد، پیگیری قرارداد 240 قطعه زمین های طرح جوانی جمعیت، دیوار نویسی سطح شهر، برگزاری کارگاه های آموزشی محله محور، استفاده از ظرفیت اولیاء و مربیان مدارس، روحانیون و نخبگان شهرستان در برگزاری دوره های آموزشی در محلات مختلف شهر در دستور کار کمیته های تخصصی قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان بافق قرار گیرد.

​​​​​​​