سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در شورای گردشگری شهرستان بافق:

فعالین و سرمایه گذاران بخش خصوصی، عامل اصلی صنعت گردشگری هستند

شورای گردشگری شهرستان بافق با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، معاون گردشگری اداره کل میراث، جمعی از مسئولان و همچنین فعالان عرصه گردشگری شهرستان بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به ابلاغ سند توسعه گردشگری کشور، گفت: 19 دستگاه اجرایی عضو این سند هستند که برای توسعه صنعت گردشگری و میراث فرهنگی استان و شهرستان باید همه دستگاه های دولتی به عنوان سیاست گذار همکاری داشته باشند.

محمد میرشمسی بازیگران و عامل اصلی صنعت گردشگری را فعالین و سرمایه گذاران بخش خصوصی برشمرد و خاطر نشان کرد: برای توسعه گردشگری شهرستان بافق باید کمیته های تخصصی بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های بومی تشکیل و از تجربیات بخش خصوص و فعالیت گردشگری به عنوان مکمل این کمیته ها استفاده شود تا خروجی کار، توسعه صنعت گردشگری بافق باشد.

او معرفی ظرفیت های بلاقوه شهرستان از جمله شناساندن مسیر کاروان های زیارتی مرقد سردار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی به سمت استان کرمان از گذرگاه شهرستان بافق را حائز اهمیت خواند و گفت: باید در کنار گردشگری طبیعی و تفریحی، گردشگری فرهنگی و مذهبی را هم رونق دهیم.

میرشمسی راه مشکل در حوزه گردشگری را ارتباط گیری بین گردشگر و دستگاه های اجرایی بیان کرد و افزود: مشکل ارتباط گیری مربوط به برخی راهنمایان تورهای مسافرتی هستند که می بایست با آموزش های دوره ای این مشکل را حل کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد همراهی این ارگان را برای تسهیل صدور مجوزها و تسهیلات بانکی اعلام کرد و گفت: برای رونق و توسعه زیر ساخت بخش خصوصی در حوزه گردشگری همراهی و همکاری می کنیم.

 

 

معاون سیاسی فرماندار بافق: از تشکیل کمیته گردشگری صنعت و معدن در شهرستان استقبال می کنم

حسن تفکری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق یک از شاخصه های توسعه شهرستان را توجه به صنعت گردشگری بیان کرد و گفت: برندسازی در حوزه گردشگری بسیار حائز اهمیت است و تمام بوم گردی ها و صنایع دستی شهرستان می بایست برای رقابت پایدار و داشتن یک شناسنامه هویت دار، برند مخصوص به خود را داشته باشند.

او افزود: زمانی می توانیم سخن از گردشگری موفق در شهرستان بزنیم که برای 12 ماه سال بسته های گردشگری داشته باشیم و فعالین این عرصه با برندهایی که در راستای هم و مکمل یکدیگر باشند ایفای نقش کنند.

تفکری، گردشگری شهرستان را مختص طبیعت و آداب و رسوم ندانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های مختلف در شهرستان می توان در حوزه مذهبی، معدن و آیین های محلی با مشارکت دستگاه های متولی و فعالین گردشگری فعالیت ها و برنامه های برای فصول مختلف سال داشته باشیم.

معاون سیاسی فرمانداری بافق خواستار رونق مجدد بوم گردی آریز بافق ( قلعه باقرآباد) شد و گفت: با توجه به فعالیت بسیار خوب متصدی این بوم گردی در سال های گذشته می طلبد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تکلیف این مجموعه گردرشگری را مشخص کند.

او همچنین احداث هتل و توسعه زیرساخت های گردشگری توسط سرمایه گذاران بافقی را یادآور شد و گفت: سرمایه گذاران نیازمند مجوزهای اولیه برای احداث هتل و بوم گردی های متعدد با هدف اسکان مسافر و گردشگر میباشند که می طلبد در این راستا استان مساعدت و همراهی کند.

تفکری مدیریت بوم گردی های سطح شهرستان را خواستار شد و تصریح کرد: برخی ازبوم گردی هایی با توجه به اتفاقات متعدد مدیریت مناسبی از عملکرد خود نشان ندادند، لذا باید در صدور مجوزها مدیریت شود تا مابحث گردشگری و اداری زیر سوال نرود.

معاون سیاسی فرماندار بافق از تشکیل کمیته گردشگری صنعت و معدن در شهرستان استقبال کرد و با توجه به ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری در معادن چغارت و معدن زیرزمینی کوشک بر لزوم برنامه ریزی در گردشگری معدنی تاکید کرد.

درابتدای این نشست، لیلی رنجبر رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق محورهای اصلی این نشست را ارائه راهکار و تعامل جهت معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان بافق، ارائه بسته و کمیته‌های گردشگری شهرستان توسط شهرداری و بررسی مشکلات بخش خصوصی گردشگری عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه همکاری و تعامل دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی جهت توسعه گردشگری معدنی و کشاورزی با توجه به پتانسیل‌های شهرستان بوده است.

گفتنی است در این جلسه برخی از فعالین حوزه گردشگری در خصوص برنامه ها و پیشنهادات گردشگری مطالبی بیان کردند.