به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ جلسه  مشترك كميته مناسب سازي اماکن و سالمندان با حضورمعاون فرماندار و اعضای این کارگروه فرمانداری تشکیل شد.

در ابتدای جلسه معاون فرماندار ضمن عرض خیر مقدم و تبريك هفته وحدت  و ولادت پيامبر اكرم (ص)در خصوص ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع مناسب سازی سخنانی ایراد و بر نقش دستگاه هاي خدمات رسان در راستای اجرای طرح های مناسب سازی معابر و اماکن عمومی با نظارت بهزیستی اشاره و تأکید نمود.

محمد علی طالعی همچنين با اشاره به وضعیت کنونی بانک ها و برخي از نهاد هاي عمومي  شهرستان بر ضرورت تجدید نظر در نحوه خدمات رساني به گونه ای که برای همه آحاد جامعه قابل دسترسی باشد تأکید نمود.

در ادامه اين نشست رييس اداره بهزيستي بافق با بيان گزارش عملكردي از كارگروه مناسب سازي و روند اجراي مصوبات جلسات گذشته ، با بیان اینکه تقریبا 30 درصد جامعه ما را معلولان و سالمندان تشکیل می دهند بر مسئله مناسب سازی اماكن عمومي تاكيد نمود.

محسن خوشگذران همچنين افزود: مناسب سازي محيط تنها مختص معلولان نيست بلكه در کنار معلولان، زنان باردار، بیماران عضلانی اسکلتی، کودکان نوپا و سایر افراد دچار محدودیت در حرکت ، از جمله نیازمندان به مناسب سازی محیط مي باشند.

در ادامه اين نشست حاضرين ضمن ارائه گزارش عملكردي از اقدامات خود به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارها و برنامه های مناسب سازی محیط شهری و ساختمان های عمومی و اداری به منظور دسترسی معلولان  و سالمندان پرداختند.