به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ جندقيان معاون امور دهياري هاي سازمان امور شهرداري ها و دهياري هاي وزارت كشور و كريمي مدير كل امور عمراني و برنامه ريزي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور به همراه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد و جمعی از مسئولان استانی در سفر نیم روزه  خود به بافق با فرماندار و بخشدار مرکزی این شهرستان دیدار و گفتگو نمود.

جندقیان هدف از سفر به بافق را شناخت ظرفیت های استان یزد به عنوان یک پایگاه الگو توسعه روستایی برای کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به برتری بافق در حوزه گردشگری اظهار داشت:روستاها این شهرستان با توجه به دارا بودن ظرفیت و مشارکت مردمی قابل توسعه است.

معاون امور دهياري هاي سازمان امور شهرداري ها و دهياري هاي وزارت کشور به روند قانونی جذب بودجه در روستاها اشاره کرد و یادآور شد:واریزی بودجه براساس مصوبه مجلس شورا اسلامی صورت می گیرد اما نقش مردم ،دهیاری با ارائه طرح ها اشتغالزایی می تواند در راستای افزایش آن مثمر ثمر باشد.

جندقیان مجاب کردن مسوولیت با ارائه طرح های مناسب پایدار منابع مالی را در عرصه روستایی در بردارد.

وی افزود:واگذاری زمین به روستاهای هدف گردشگری براساس نظرات محیط زیست، جهاد کشاورزی و... انجام می شود که نیاز است قوانین اصلاح گردد.

جندقیان تصریح کرد: مذاکراتی با بنیاد مسکن پیرامون افزایش محدوده طرح هادی در روستاها صورت گرفته است.

وی عوامل افزایش بهره وری در روستاها را مجموعه ای از تعهد مردم، خواست دولت و همکاری بخش خصوصی عنوان کرد.

مقام مسوول در پاسخ به اینکه بودجه ها بر چه اساس توزیع می شود گفت:سرانه جمعیتی ،معکوس توسعه یافته عناصری مثل وسعت، سرانه وارونه، توزیع ارزش افزوده و همجواری با معادن از جمله شاخصه ها مدنظر می باشد.