به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ در نشستی با حضور فرماندار، روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت و تامین اجتماعی و تعدادی از نانوایان، مسائل و مشکلات نانوایان شهرستان بررسی شد.

فرمانداربافق در حاشیه این جلسه اظهار داشت: شغل نانوایی جز مشاغل سخت و زیان آور و نسبت به سایر مشاغل در شهرستانهای صنعتی و معدنی از درآمد پایین تری برخوردار است و استقبال کارگران از کار در نانوایی نسبت به کارخانجات کمتر می باشد.

محمد زاده رحمانی افزود: در این نشست با هماهنگی ادارات ذیربط در راستای تسهیل گری، حمایت و رفع موانع موجود یک سری اقدامات مطرح و تصمیم گیری شد.

 

وی با اشاره به اینکه نانوایان از یک سو درخواست افزایش قیمت نان را دارند و از سوی دیگر باید به سفره و سبد غذایی شهروندان نیز توجه شود ادامه داد: درخواست افزایش قیمت نان با توجه به افزایش نهاده های مصرفی را  کارگروه آرد و نان در استان تصمیم‌گیری و اعلام می نماید ولی ما پیشنهاد می کنیم که در صورت امکان به یک فاکتور نیز در آنالیز قیمت نان توجه کنند و آن هم اقلیم گرمسیری و کار سخت نانوایان در فصول گرم سال است.

زاده رحمانی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر با گازرسانی به شهر و روستاهای بافق هزینه های مصرفی در بخش سوخت نانوایی ها، بیش از یک سوم کاهش داشته است.

فرماندار بافق در پایان گفت: مکاتبه با مرکز استان جهت لحاظ نمودن شرایط بد آب و هوایی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، مساعدت بیمه تامین اجتماعی به خصوص مطلع نمودن ایشان از قوانین و انجام سایر اقداماتی که در شهرستان بتوان در راستای حمایت از این قشر به عمل آورد،  از جمله تصمیمات این نشست بود.