به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ در نشستی با حضور معاون فرماندار، بخشدار مركزي و جمعی از مسئولان و فعالان بخش گردشگری بافق، توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان  مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

معاون فرماندار بافق در اين نشست ضمن اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی بافق اظهار داشت: شهرستان بافق در زمينه گردشگري و ميراث فرهنگي از پتانسيل بالايي برخوردار است و بايد گردشگری را يكي از مهمترین اولویت هاي توسعه بافق در نظر گرفت.

"محمد علي طالعي"هم چنين با تاكيد بر اهميت موضوع گردشگري درشهرستان گفت:شهرستان بافق دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است که در صورت معرفی و برنامه‌ریزی برای رونق آن، می‌تواند به قطب گردشگری استان و حتی کشور تبدیل شود.

در ادامه تقی اکبرپور، با اشاره به چشم‌انداز توسعه در استان یزد و قابلیت‌های گردشگری در شهرستان بافق و جایگاه ویژه گردشگری در عصر امروز میان جوامع اظهار داشت: امروزه صنعت گردشگری از اهمیت بسزایی برخوردار است به طوری که گردشگری در جوامع با عنوان صنعتی کارآمد از نظر تولید ثروت، اشتغالزایی و درآمدزایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف شهرستان برای تدوین سند راهبردی گردشگری و توسعه و تقویت ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در گردشگری تاکید کرد و بیان داشت: باید گردشگری با هدف آگاه شدن و آگاهی همراه شود.

اکبرپور با اشاره به آیات قرآن در مورد گردش در روی زمین اظهار کرد: در قرآن سیر در زمین و احوال مردم همراه با تفکر و تعمق است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی درست، تبلیغات و آگاهی دادن به گردشگران در مورد ظرفیت‌های موجود و پر جاذبه در شهرستان بافق عنوان کرد: می‌توان شهر بافق را به عنوان الگو در استان برای گردشگری مطرح کرد.

اکبرپور، صنعت گردشگری را صنعتی سبز، اشتغال‌زا و محرک اقتصادی و محصول آن را تجربه گردشگر عنوان کرد و افزود: این صنعت جامعه را از وابستگی به دیگر منابع اقتصادی رها می‌کند.

در این جلسه شرکت کنندگان ضمن بیان اهداف و بررسی مشکلات بخش‌های مختلف گردشگری در این شهرستان.پیشنهادها و راهکارهای خود را در زمینه توسعه و رونق صنعت گردشگری در بافق ارائه کردند

 

.