نماز عامل بازدارنده اعضای خانواده از انحرافات

ستاد نماز شهرستان بافق با حضور حجت الاسلام موسوی مدیر ستاد اقامه نماز استان، حجت الاسلام حسینی امام جمعه بافق، دهقان فرماندار بافق و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان در نهاد امامت جمعه بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ ستاد نماز شهرستان بافق با حضور حجت الاسلام موسوی مدیر ستاد اقامه نماز استان، حجت الاسلام حسینی امام جمعه بافق، دهقان فرماندار بافق و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان در نهاد امامت جمعه بافق برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به مسائل و مشکلات مدارس شهرستان بافق در حوزه نماز گفت: احداث نمازخانه، فرش نمازخانه و امام جماعت مدارس سه مسئله الویت دار در حوزه نماز در مدارس بافق است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید اکبر موسوی با تاکید بر اینکه مدارس جدید را اداره کل نوسازی استان فرش می کند، یاد آور شد: با پیگیری صورت گرفته بیشترین متراژ فرش سجاده ای برای مدارس بافق تخصیص و تحویل داده شده است.

او حضور امام جماعت در مدارس و اقامه نماز را مهم برشمرد و گفت: در مدرسه ای که یک روحانی رفت و آمد می کند درصد بزهکاری خیلی پایین تر است.

موسوی  تصریح کرد: برای نماز هرچه خرج شود، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد در سخنانی با اشاره به مشکلات مسجد امام خمینی (ره) محور یزد- بافق ضمن گلایه از رسیدگی به این مسجد، گفت: مسجد امام خمینی(ره) بین راهی بافق-یزد، ویرانه است و خدمات دهی آن در شأن مسافران نیست.

او بیان داشت: یک خانواده نیاز است که همراه با حقوق، در این مسجد به عنوان خادم باشد و آنجا را اداره کند و مسجد را سرپا کند وگرنه این مسجد تعطیل شود بهتر است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز شهرستان بافق در پایان خاطر نشان کرد: اگر دغدغه نماز در جامعه ایجاد شود، هم نمازخانه ساخته می‌شود هم فرش می‌شود، باید ارزش و هویت نماز در جامعه زنده شود، باید همه تلاش کنیم و این دغدغه را داشته باشیم تا نماز را در جامعه احیا شود.

ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق در سخنانی همراهی و مدیریت شهرستان در بهسازی مساجد را عنوان کرد و گفت: باید در کنار ساخت و ساز مساجد و تکایا، برنامه های فرهنگی و هنری هم در حوزه نماز و دین در مساجد برنامه ریزی و پیگیری شود.

رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان بافق خاطر نشان کرد: قبل از آنکه فضاهای فیزیکی مساجد را زیاد کنیم باید خانواده ها و فرزندان را به نمارخواندن و اهمیت نماز در زندگی ترغیب کنیم.

دهقان افزود: ما در خدمت نماز هستیم چرا که نماز رهگشای امور است و این راستا تصمیماتی که میگیریم باید اثربخش و قابلیت اجرا داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه بافق در این جلسه با اشاره به آخرین جمله نامه 27 نهج البلاغه در باب اینکه همه زندگی ما در گرو نماز و وصل به آن است، گفت: به راستی در حوزه فرهنگ سازی و نرم افزاری نماز چه کردیم؟

او تاکید کرد: آنکس که نماز خوان باشد نمازخانه هم می سازد، وقتی کسی نمازخوان نیست، دغدغه نمازخانه هم ندارد.

امام جمعه بافق تصریح کرد: درست است زیرساخت ها باید رسیدگی شوند ولی وقتی کسی نیست در این مساجد و نمازخانه ها نماز بخواند، چه فایده دارد؟!

حجت الاسلام سید عباس حسینی برنامه ریزی برای تربیت نمازخوان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: سیر نماز خوان های ما سیر نزولی است، متاسفانه دانش آموزان دغدغه نماز ندارند و تفکری در این واقعه نیست.

او دانش آموزان را به عنوان جامعه هدف برای تقویت نمازخوانی در جامعه عنوان کرد و گفت: والدین و معلمان الگو دانش آموزان هستند، دانش آموزان نماز خواندن را باید در عمل یاد بگیرند، حضور مدیر و معلمان در نماز تاثیر بسزایی در دانش آموزان ایجاد می کند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز شهرستان بافق با با تاکید بر اینکه باید در حوزه سرمایه گذاری نماز راهبردی اندیشید، پیشنهاد داد:باید یک رویداد جدی برای نماز در مدارس، ادارات و محلات برگزار شود و خود افراد آسیب شناسی کنند که چرا نماز کمرنگ شده است.

امام جمعه بافق ضمن گلایه از برگزاری برخی همایش و اجلاسیه های در حوزه نماز گفت: اجلاسیه های نماز برگزار می‌شود اما خروجی آن چه بوده است؟ چند نفر را نمازخوان کرده است؟ چند نفر نمازخوان را تشویق کرده است؟

او افزود: ائمه جماعت ما اذان که تمام می‌شود، تازه به مسجد می‌آیند درحالیکه باید قبل از اذان و قبل از مردم در مسجد باشد، خیلی از مساجد ما، لباس شخصی ها پیش نماز هستند؛ خوب است اما باید برنامه ریزی شود که روحانی پیش نماز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس حسینی با ابراز تاسف گفت: اغلب روستاهای شهرستان بافق، امام جماعت ندارند.

امام جمعه شهرستان بافق سبک شماری نماز در خانواده و جامعه را یکی از دلایل تخریب بنیان خانواده و زندگی جامعه اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اگر️ اخلاق اسلامی در خانه و خانواده حاکم باشد، فرزندان نیز به سمت نماز می روند، اگر نماز احیا شد دین و اسلام احیا می شود و فساد و فحشا کنار می رود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز شهرستان بافق با تاکید بر پیامدهای نماز در خانواده، ایجاد انسجام و همدلى در خانواده ها را یکی از این آثار برشمرد و گفت: براى تحقق انسجام در خانواده، خوب است نماز به جماعت برگزار شود؛ نماز جماعت، فاصله‌ها را در خانواده از بین می‌برد و همه را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.​​​​​​​