امام جمعه بافق در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان

نیروهای نظامی و انتظامی عامل اقتدار نظام و دین اسلام هستند

همزمان با هفته انتظامی، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی بافق در محل ستاد فرماندهی انتظامی با حضور امام جمعه و فرماندار بافق، اعضای شورای تامین، جمعی از مسئولان، خانواده شهدا و پیشکسوتان نیروی های نظامی و انتظامی شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با هفته انتظامی، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی بافق در محل ستاد فرماندهی انتظامی با حضور امام جمعه و فرماندار بافق، اعضای شورای تامین، جمعی از مسئولان، خانواده شهدا و پیشکسوتان نیروی های نظامی و انتظامی شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 13هزار شهید نیروی انتظامی و تبریک هفته انتظامی از پرسنل انتظامی به عنوان سربازان ولایت، سربازان مخلص‌ دین و حامیان دلسوز خدوم و دغدغه‌مند این حریم و حرم یاد کرد و گفت: نیروهای نظامی و انتظامی امید مردم هستند، آرامش مردم و عامل اطمینان مردم هستید.

او افزود: امیرالمؤمنین (ع) در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه که یک منشور مدیریت و یک منشور حکومت داری است از واژه جنود استفاده می‌کند و این واژه اختصاصی به سپاه، به نیروی انتظامی ندارد و تمامی عزیزانی که جان در کف اخلاص می‌گذارند و از دین و آموزه های دین دفاع می‌کنند، جنود و سرباز هستند.

حجت الاسلام حسینی با تعبیری از عبارت «الجُنُوُد بِإذنِ اللّه حُصُونُ الرَّعیةِ» در نامه امیرالمونین(ع) خطاب به نیروهای نظامی و انتظامی گفت: به اذن و اراده خداوند قدرتی در وجود شما قرار داده می شودکه نفوذ ناپذیر و شکست ناپذیر هستید که تعبیر این واقعیت را در دوران هشت سال دفاع مقدس دیدیم.

او تصریح کرد: در اغتشاشاتی مهرماه سال گذشته افرادی که جزء اغتشاش گران بودند تا ذره ای احساس خطری می‌کردند خودشان به نیروی های نظامی و انتظامی متکی و پناهنده می‌شدند، یعنی نیروی انتظامی و سپاه عامل آرامش و دلگرمی هستند.

امام جمعه بافق با اشاره به جایگاه نیروهای نظامی و انتظامی به عنوان سرباز ولایت، تصریح کرد: شما به عنوان سرباز ولایت باعث آبروی حاکمان جامعه هستید و بدانید که آبرو و باعث زینت امام جامعه هستید، شما تنها پاسدار نظام و پاسدار مرزهای کشور نیستید، شما تنها عامل امنیت روانی جامعه نیستید، شما عامل اقتدار نظام و دین اسلام هستید.

حجت الاسلام سید عباس حسینی گفت: دشمن با تلاشی که می کند و با نفوذ خودش می‌خواهد ضربه بزند، شماها باید مقتدر باشید که هستید، برای اقتدار نیروی انتظامی و نظامی تلاش کنید با تقویت ایمان خودتون هر چند با دست خالی می توانید همانند دفاع مقدس در برابر ابرقدرت‌ها پیروز باشید.

 

فرمانده انتظامی بافق: امروز پلیس ما یک پلیس مامور نیست، یک پلیس مامور و مسئول است

سرهنگ طولابی نژاد فرمانده انتظامی بافق با اشاره به سیره پیامر اکرم(ص) گفت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاسی از جایگاه رفیع پیامبر اعظم(ص) همواره سعی کرده است در اجرای ماموریتهای خود رحمت و رافت اسلامی را مد نظر قرار دهد.

طولابی نژاد با اشاره به اینکه امروز یکی از افتخارات فرماندهی انتظامی اجتماعی بودن و نفوذ در پایین‌ترین لایه‌های جامعه است، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی فراجا در تمام ماموریت‌هایی که انجام میدهد با گستره‌ی حجم ماموریت‌های سازمانی از دورترین نقطه‌ی صفر مرزی تا عمق کشور علی‌رغم اینکه جان‌فشانی می‌کنند در برابر اراذل و اوباش گردن شکنی می‌کنند و در سایه‌ی قانون در مواجهه با افراد ستمدیده دستگیری می‌کنند و یاری می رساند.

او افزود: امروز پلیس ما یک پلیس مامور و معذور نیست بلکه یک پلیس مامور و مسئول است و به این قضیه افتخار می کند و این افتخارات با تقدیم خون ۱۳ هزار شهید به نهال جمهوری اسلامی ایران میسر نمی‌شد.

طولابی نژاد با تاکید بر اینکه مهمترین افتخار فراجا این است که سرباز ولایت فقیه است، گفت: همرزمان ما با کمک سپاه و دستگاه‌های امنیتی برای اینکه بهانه‌ای به دست دشمن ندهند با دست خالی سینه ی خود را سپر گلوله قرار می دهند و تا پای جان پای ولایت ایستاده اند و گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستیم.

فرمانده انتظامی بافق بیان کرد: شهدای نیروی انتظامی از مظلوم‌ترین شهدای تاریخ انقلاب اسلامی هستند و در شش ماه سال جاری فرماندهی انتظامی بیش از ۵۱ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، چون ما با قلبمان حافظ این حریم هستیم.

او در پایان با اشاره به سخن سردار سلیمانی که گفت "امروز جمهوری اسلامی حرم است و اگر محافظت نشود حرمی باقی نمی‌ماند"، در کلامی محضر رهبر انقلاب گفت: آقا جان، ما سربازان شما همانند همرزمانمان قسم می‌خوریم تا آخرین قطره خون خود حافظ حریم امنیت باشیم و اگر از سرهایمان کوه بسازند اجازه نخواهیم داد که فرزندانمان در تاریخ بخوانند سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی) تنها ماند.

گفتنی است اجرای سان و صبحگاه مشترک، تجلیل از کارکنان کوشا، بازنشستگان، پلیس‌های افتخاری و اعضای شورای معتمد پلیس، اجرای دکلمه و تقدیر فرزندان پلیس از پدران خود، از برنامه‌های این صبحگاه مشترک بود.​​​​​​​