پدافند غیرعامل یک نوع واکسیناسیون در برابر تهدیدهای داخلی و خارجی

بزاززاده : اگر مسئله پدافند غیر عامل به خوبی انجام شود، میتواند ما را در داخل از خطراتی که کشور را تهدید میکند مصون بدارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه مدیران ادارات شهرستان بافق با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار برگزار شد.

دکتر سیدکاظم بزاززاده، مدرس دوره با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل گفت: رهبری از پدافند غیرعامل به عنوان واکسیناسیون یاد می کنند که بدن را از درون مصون می دارند.

وی افزود: اگر مسئله پدافند غیر عامل هم اگر به خوبی انجام شوند، میتواند ما را در داخل از خطراتی که کشور را تهدید میکند مصون بدارد.

بززارزاده با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل یک نوع هنری است که باید از درون خود ما شروع شود، گفت: پدافند غیر عامل یعنی دیده نشوید، اگر دیده شدید شناخته نشوید و اگر شناخته شدید مورد هدف قرار نگیرید، اگر مورد هدف قرار گرفتیم آسیب نبینیم یا کمترین آسیب را ببینیم و اگر آسیب دیدیم بتوانیم به سرعت فعالیت های خود را به حالت اولیه برگردانیم.

وی از پدافند غیرعامل به عنوان یافتن راه ها و تبدیل تهدید های بالقوه به بالفعل یاد کرد و تصریح کرد: هر سازمانی تهدید های سازمانی خود را تهیه و ساماندهی کند و بر اساس این ساماندهی، راهکار های پدافندی برای سازمان خود را تهیه کنند.

سید کاظم بزاز زاده به تفاوت های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در مدیریت بحران می توان برنامه ریزی کرد و طبق برنامه ریزی جلو رفت ولی در پدافند غیر عامل نمی شود برنامه ریزی کرد چون لحظه به لحظه برنامه تغیر می کند.

در پایان این دوره آموزشی با توجه به لزوم تهیه سند پدافند غیرعامل در شهرستان، مقرر شد مدیران ادارات شهرستان نسبت به تهیه نقشه پدافندی و نقشه خطر شهرستان و کاربرد آن در مدیرت بحران اقدامات لازم را انجام دهند.