فرماندار بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ شامگاه دوشنبه 23 دی ماه، فرماندار بافق به اتفاق تیمی متشکل از ادارات صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و اتحادیه نانوایان از چند واحد نانوایی سطح شهر بازدید کرد.

محمد زاده رحمانی در حاشیه این بازدیدها گفت: رصد وضعیت نانواها و رضایت مردم از هر نانوا، یکی از وظایف کمیسیون آرد و نان شهرستان است.

وی با بیان اینکه در این راستا یکسری اهرم های تنبیهی و تشویقی در نظر گرفته شده است افزود: در سال گذشته تسهیلات بهسازی برای نانوایی هایی که رضایت مردم را دارا بودند تخصیص داده شد.

فرماندار بافق تصریح کرد: در این بازدید مهمترین موضوع وزن چانه بود که اکثر نانوایی ها 10الی20گرم طبق وزن استاندارد افزایش داشتند.

زاده رحمانی با بیان اینکه در این بازدیدها 3نانوایی نیز کاهش وزن داشتند خاطر نشان کرد: برخورد تعزیری با این افراد صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بحث های کیفیت نان، بهداشت و محیط کار نیز بررسی شد و باتوجه به شاخص های استاندارد، برخوردی تنبیهی یا تشویقی انجام می شود.

فرماندار بافق تصریح کرد: در سال گذشته برای 15نانوایی که رضایت مردم را دارا بودند، کیفیت پخت آنها بالا بود و برنامه زمانی را رعایت کردند، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.

زاده رحمانی افزود: در سال جاری نیز این برنامه در دستور کار قرار گرفته است و علاوه بر آن در افزایش یا کاهش سهمیه آرد نیز اقدام می کنیم.

ولی الله رنجبر رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت بافق نیز در حاشیه این بازدید گفت: در حال حاضر 37 واحد نانوایی دولتی و 10 واحد نیمه یارانه ای، آرد در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی مجموع آرد یارانه ای و نیمه یارانه ای را 400 تن برشمرد و افزود: نسبتا مردم از کیفیت نان شهرستان راضی هستند اما در تلاش هستیم برای ارتقا کیفیت نان، دوره های آموزشی را برگزار کنیم.