همزمان با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان بافق

چندین طرح شرکت سنگ آهن مرکزی افتتاح و به بهره برداری رسید

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح و بهره برداری چندین طرح شرکت سنگ آهن مرکزی به شهرستان بافق سفر کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ سید صولت مرتضوی پس از ورود به بافق پس از استقبال مسئولان شهرستان، با حضور در امامزاده عبدالله(ع) ضمن زیارت این امامزاده واجب التعظیم، با نثار گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

گفتنی است در این سفر مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، امام جمعه و فرماندار بافق، اعضای شورای تامین، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان شهرستانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در این سفر همراهی کردند.

افتتاح فاز یک مجموعه آبی آهن شهر بافق

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به شهرستان بافق فاز یک مجموعه آبی آهنشهر را افتتاح کرد.

میزان سرمایه گذاری برای این پروژه 2۰۰ میلیارد ریال است که توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تامین اعتبار شده است. بازسازی استخر سرپوشیده آهنشهر در بهمن ماه سال گذشته در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ متر انجام شده است. با راه اندازی این مجموعه آبی به صورت مستقیم برای 20 نفر اشتغال ایجاد شده است.

فاز یک این مجموعه آبی شامل استخر، سنا، جکوزی و مجموعه آب درمانی است.

اجرای این پروژه در راستای تکمیل دهکده ورزشی در آهن شهر بافق است. ساخت استخر، زمین دو و میدانی، بدنسازی، فوتبال، فوتسال، سالن کشتی، سوئیت برای استراحت ورزشکاران از جمله طرح هایی است که در این دهکده ورزشی پیش بینی شده است.

مجتبی حمیدیان مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران (بافق)  گفت: با تکمیل فازهای مختلف این مجموعه، شرکت سنگ آهن توانایی پوشش برنامه ها و اردوهای تیم های ورزشی ملی و بین المللی را خواهد داشت.

وی یادآور شد: شهرستان بافق این قابلیت را دارد که با ارتقا استانداردهای ورزشی، میزبان تیم های ملی و بین المللی شود.

حمیدیان با تاکید بر سرمایه گذاری برای کشف استعدادهای سنین پایین و راه اندازی آکادمی ورزشی تصریح کرد: سیاست ما در مجموعه فرهنگی ورزشی باشگاه این است که در یکسری از رشته های ورزشی، آکادمی راه اندازی کنیم تا آموزش آن ها از سنین پایین پیگیری و انجام شود.

حمیدیان ادامه داد: آب و هوای شهرستان بافق شباهت زیادی به کشورهای همسایه دارد و می تواند محل مناسبی برای تمرین تیم های ورزشی و برگزاری مسابقات باشد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی تصریح کرد: حضور تیم های ورزشی و برپایی مسابقات ملی و بین المللی می تواند درآمدزایی خوبی برای منطقه داشته باشد .

حمیدیان با بیان اینکه برخی از امکانات استخر آهنشهر برای اولین بار در سطح استان فراهم شده است خاطرنشان کرد: این استخر هم اکنون در دسترس بیش از ۷ هزار نفر نیروی شرکت سنگ آهن و مردم شهرستان بافق است.

باشگاه فرهنگی _ ورزشی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در ۲۱ رشته ورزشی فعالیت دارد.

بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران بافق

مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بافق جزء مصوبات سفر دولت نهم و دهم به استان یزد بوده و در زمینی به مساحت 38 هزار مترمربع احداث گردیده است.

عملیات اجرایی این پروژه از سال 89 آغاز و طی سالهای 89 تا 99 جمعا مبلغ 36 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت حصارکشی، انشعابات آب و برق، احداث سالن چند منظوره و زمین چمن مصنوعی تخصیص و جذب شد.

در سال 96 لغایت 99 نیز مبلغ 23 میلیارد ریال از محل مسوولیت اجتماعی شرکت سنگ آهن بافق بابت تجهیز سالن چند منظوره، فضاهای الحاقی، فنس کشی زمین چمن مصنوعی و اجرای شبکه گاز مجموعه هزینه گردید.

این مجموعه در بیرون از شهر بافق و در مسیر شرکت های فولاد، سنگ آهن و صنایع این شهرستان واقع شده و با توجه به احداث مسکن شرکت سنگ آهن و توسعه شهر به سمت این مجموعه از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار گردیده است.

مجموعه ورزشی بافق دارای یک سالن چند منظور است که با تجهیز و اصلاح نواقص برقی قابل بهره برداری و استفاده کارگران و مردم شهرستان می باشد. این مجموعه دارای یک زمین چمن مصنوعی بوده که با تجهیز آن به برج نور و تاسیس رختکن و سرویس های بهداشتی، قابل بهره برداری است.

با توجه اینکه در این شهرستان سالن های پذیرایی جهت برگزاری مراسم ازدواج به میزان مورد نیاز وجود ندارد و جمعیت بالای کارگری نیز در این شهرستان ساکن هستند و اکثر این کارگران یا فرزندان کارگران شهرستان در شرف ازدواج هستند، راه اندازی تالار مراسم ها در این مجموعه علاوه بر رفع کمبود شهرستان، محل مناسبی برای درآمدزایی آن نیز هست.

احداث استخر، اماکن رفاهی و تفریحی، محوطه سازی و فضای سبز همچنین سوئیت های اسکان کارگران کشور، با توجه به توریست پذیری شهرستان نیز یکی از الزمات این مجموعه می باشد.

لازم به ذکر است در سال 93 قول تکمیل این مجموعه توسط شرکت سنگ آهن بافق از سوی وزیر وقت به مردم شهرستان بافق داده شد و این امر طی صورتجلسه ای نیز به امضاء وزیر و حاضرین در جلسه رسید، لیکن تاکنون این امر محقق نشده است.

بهره برداری از قطعه اول جاده بافق به بهاباد

همزمان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان بافق قطعه اول جاده بافق به بهاباد به طول 6 کیلومتر به بهره برداری رسید.

میزان سرمایه گذاری برای این پروژه 450 میلیارد ریال است که توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تامین اعتبار شده است.

اجرای این پروژه 18ماه به طول انجامیده است که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان بافق به بهره برداری رسید.

بازدید سید صولت مرتضوی از مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از پیت چغارت و کارخانه های شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بازدید کرد.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور طی ۴۰ سال گذشته است و این شرکت از سال ۱۳۵۰، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت را آغاز و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و برخی صنایع فولادسازی کشور را تامین و از سال ۱۳۸۰ نیز به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

سنگ آهن مرکزی ایران، یکی از معادن قدیمی ایران است. بهره برداری معدن چغارت، از شهریور ماه سال ۱۳۵۰ شروع شده و بیش از نیم قرن از عمر این معدن می‌گذرد. این معدن از نظر کمیت و کیفیت سنگ آهن، بهترین معدن ایران تشخیص داده شده است.

نیروگاه 25 مگاواتی اول شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به بهره برداری رسید

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به بافق نیروگاه 25 مگاواتی اول شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را افتتاح کرد.

این نیروگاه جهت تامین برق کارخانه های جوار معدنی با سرمایه گذاری 13/5 میلیون یورویی (هشت هزار میلیارد ریالی) به  بهر برداری سید.

با بهره برداری از این نیروگاه برای 15 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد. ساخت این پروژه سه ماه به طول انجامیده است.

افتتاح کارخانه پرعیارسازی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق

همزمان با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بافق کارخانه پرعیارسازی چهار میلیون تنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق افتتاح شد.

مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران بافق گفت:  کارخانه پرعیارسازی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال برای افزایش عیار سنگ آهن استخراجی راه اندازی شده است.

او افزود: اشتغال زایی این مجموعه به صورت مستقیم ۲۵۰ نفر و به صورت غیر مستقیم ۸۵۰ نفر است.

حمیدیان گفت: سرمایه گذار این مجموعه شرکت صنعت و معدن یزد یوتاب است.

آغاز عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره سنگ آهن مرکزی ایران بافق

در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بافق عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره ۱.۲ میلیون تنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق آغاز شد.

حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران بافق گفت: خوراک ورودی کارخانه کنسانتره سنگ آهن مرکزی ایران بافق، ۲.۵ میلیون تن سنگ آهن و محصول خروجی آن ۱.۲ میلیون تن کنسانتره است.

او افزود: ۸۰ میلیون یورو حجم سرمایه‌گذاری برای این کارخانه است که با راه اندازی آن ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی دارد.

حمیدیان بیان کرد: پیش بینی می‌شود عملیات اجرایی آن ۳۰ ماه زمان ببرد و در اسفندماه ۱۴۰۴ این کارخانه به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: کارفرما و سرمایه گذار این مجموعه شرکت صنایع معدنی نوظهور کویر بافق است.

آغاز عملیات اجرایی کارخانه آهن اسفنجی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق

همزمان با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بافق عملیات اجرایی کارخانه آهن اسفنجی 1.7 میلیون تنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق آغاز شد.

حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران بافق گفت: حجم سرمایه گذاری این مجموعه بیش از ۲۳۰ میلیون یورو است که به صورت مستقیم ۳۲۰ نفر و به صورت غیر مستقیم چهار هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال زایی دارد.

او تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح ۳۶ ماهه است که خرداد ۱۴۰۵ به بهره برداری می‌رسد که خوراک ورودی آت 2.5 میلیون تن گندله و 1.7 میلیون تن آهن اسفنجی است.

حمیدیان افزود: سرمایه گذار و کارفرمای این مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق و پیمانکار آن شرکت سازه‌های صنعتی آذران است.​​​​​​​