چهارمین نشست برنامه ریزی احداث دروازه قرآن بافق برگزار شد

معاون سیاسی فرماندار بافق: دروازه قرآن، یکی از نمادهای مهم فرهنگی و مذهبی در ورودی شهرها به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، چهارمین نشست هماهنگی احداث پروژه دروازه قرآن در ورودی شهر بافق با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر بافق و مدیر موسسه فرهنگی و مذهبی بیت الرضا در فرمانداری بافق برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق با اشاره به اینکه دروازه قرآن، یکی از نمادهای مهم فرهنگی و مذهبی در ورودی شهرها به شمار می‌رود؛ گفت: احداث این پروژه در ورودی شهر علاوه بر عبور و مرور ، می تواند کاربردهای فرهنگی و ارائه خدمات به مسافرین و شهروندان را به دنبال داشته باشد.

سید محمدباقی زاده، ضمن تاکید بر تسریع در اجرای پروژه، خواستار همت همگانی و تعامل مسئولان اجرائی برای شروع عملیات عمرانی این پروژه فرهنگی در شهرستان شد.

سید علی نوروززاده، شهردار بافق در خصوص پیگیری مصوبات قبل و نشست با مشاور پروژه گفت: جانمایی اولیه این طرح مشخص شده و در حال بررسی و تایید نقشه های فاز اول هستیم.

وی گفت: نقشه های فاز اول شامل نوع سازه و پلانها و فاز دوم شامل تاسیسات و جزئیات طرح است، که پیگیر ترسیم و تایید نهایی هستیم.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی، مدیر موسسه بیت الرضا و طراح این پروژه گفت: با توجه به پتانسیل های شهرستان بافق در زمینه فرهنگی و همچنین گذرگاه راه ولایت، احداث دروازه قرآن را به عنوان تابلوی معرفی بافق در ورودی شهر برشمرد.

وی افزود: اجرای این طرح 46 امتیاز فرهنگی و مذهبی دارد و امیدواریم که با همت مسئولان شهرستان این پروژه در مهرماه همزمان با دهم ربیع الاول سالروز ورود حضرت امام رضا(ع) به بافق با حضور مسئولان آستان قدس رضوی به بهره برداری برسد.

در ادامه در خصوص نحوه و مدت زمان اجرا، تامین منابع مالی و مجری طرح بحث و تبادل نظر شد.