در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بافق مطرح شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بافق با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان یزد، امام جمعه و فرماندار بافق و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد.

امام جمعه بافق با اشاره به جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: امربه‌معروف ضامن ترویج خوبی‌ها و کاهش بدی‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر، مهمترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر را حوزه مسئولان جامعه برشمرد و افزود: مسئولین در مسیر خدمت به مردم پویا و فعال باشند.

فرماندار بافق با تاکید بر اینکه وظیفه این ستاد احیاء فرهنگ نظارت می باشد، تصریح کرد: دید برخی از افراد این است که وظیفه این ستاد، فقط مسئله حجاب بانوان است، در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر  معانی و مصادیق وسیعی دارد.

سید مهدی طلائی مقدم، مهمترین وظیفه این ستاد را در مرحله اول فرهنگ سازی و بعد آموزش و مطالبه گری خواند و تصریح کرد: کسی که عامر به معروف و ناهی از منکر می شود باید آموزش ببیند و تمام قوانین و قاعده ها را بداند.

وی صداقت را یکی از خصوصیات های بارز مردم دارالشجاعه بافق بیان کرد و افزود: این صداقت ریشه در گذشته دارد و به تذکر آیت اله شیخ محمد تقی بافقی به عنوان اولین مجری امر به معروف و نهی منکر در خصوص جریان حجاب، برمی گردد.

فرماندار بافق گفت: جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید از خودمان شروع کنیم، صداقت و اصالت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در ادامه بیان کرد: اعضای ستاد که برگرفته از ۱۶ عضو است، ظرفیت بسیار خوبی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و پشتوانه محکمی برای تحقق برنامه‌های ستاد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوذر صانعی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به حمایت دارد و اگر حمایت نشود، اهداف آن محقق نخواهد شد، اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید یک ستاد انقلابی و مستحکم باشد تا کار به پیش برود.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شورای اداری امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شهرستان بافق، گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اصحاب رسانه از جمله مهمترین رویکردهای اجرایی این ستاد باشد.

حجت الاسلام صانعی با اشاره وظایف اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان گفت: تبیین و تعیین سیاست ها و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، آسیب شناسی و ریشه یابی موانع، شناسایی افراد مجرب و کارآمد، استفاده از نظرات و پیشنهادات نخبگان و ...از جمله این موارد می باشد.

یادآور می‌شود در پایان این جلسه طی احکامی از سوی آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، حجج الاسلام "رضا سعادت فر" امام جمعه بافق به عنوان رئیس و "حامد حسنی نژاد" به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بافق منصوب شدند.