رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بافق:

آزادگان در عین صبوری، خواستار اجرای قانون جامع ایثارگری هستند.

همزمان با سالروز بازگشت آزادگان سرافزار به میهن اسلامی از 66 آزاده سرافراز شهرستان بافق تقدیر و تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، همزمان با سالروز بازگشت آزادگان سرافزار به میهن اسلامی مراسم تقدیر و تجلیل از آزادگان شهرستان بافق با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی، مدیر حوزه های علمیه بافق، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و آزادگان سرافراز بافق در مسجد فاطمیه آهنشهر برگزار شد.

محمدرضا دهقانزاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بافق ضمن گرامیداشت 26 مرداد سالروز بازگشت غیور مردان جبهه های نبرد به میهن اسلامی، به بیان مشکلات و آزار و اذیت آزادگان در زندان های رژیم بعث عراق پرداخت و خاطر نشان کرد: آزادگان ما بسیار صبور هستند و هیج توقع و انتظاری از کسی ندارند و تنها خواستار اجرای قانون جامع ایثارگران در خصوص جذب فرزندانشان هستند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان و تقدیر از رشادت های آزادگان سرافراز در دوران جنگ تحمیلی و زمان اسارت گفت: رشادتی که شما آزادگان انجام دادید قابل قیاس با خیلی از اتفاقات دیگر نیست.

مجتبی حمیدیان افزود: همه رشادت هایی که در دوران دفاع مقدس داریم جای خود دارد ولی موضوع دوران اسارت، آزادگی و رشادت هایی که رخ داد یک فضای متفاوتی دارد که برخی از این خاطراتی که آزادگان سرافراز به آن اشاره می کنند گواه همین موضوع است.

وی یادآور شد: امروزه بعد از دفاع مقدس دشمنان ما با شناختی که از کشور و مردم دارند با تمام توان به سراغ جنگ اقتصادی آمده است در حدی که در شهرها و روستاها عمق نفوذ این جنگ حس می شود و این یک برنامه چندین ساله دشمن است.

گفتنی است شهرستان بافق 66 آزاده سرافراز دارد که در این مراسم از آنان تقدیر و به یادبود هدیه ای حضورشان تقدیم شد.

بیان خاطرات دوران اسارت و جنگ تحمیلی ، اجرای سرود و رونمایی از کتاب نجلا از جمله برنامه های این مراسم بود.