آغاز طرح محله همدل در محله مظفریه بافق

معاون سیاسی فرماندار بافق از اجرای طرح محله همدل با عنوان "حیات طیبه در محله مظفریه" خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست هم اندیشی طرح محله همدل با عنوان "حیات طیبه در محله مظفریه" به ریاست سید محمدباقی زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستان در فرمانداری بافق برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق با اشاره به اینکه محله مظفریه یکی از محله های کم برخوردار حاشیه شهرستان بافق است، گفت: این محله ضمن داشتن فقر کالبدی از نظر فرهنگی و اجتماعی و مبلمان شهری تفاوت زیادی با مرکز شهر دارد.

سید محمدباقی زاده با تاکید بر استفاده از ظرفیت، تجربه و مشارکت اهالی محله در حل مشکلات محله، تصریح کرد: تقویت و توانمند سازی این محله می تواند به ساکنان آن، در دسترسی آسانتر به خدمات شهری، توزیع عادلانه امکانات و فرصت ها، جلب مشارکت مردم در تعیین اولویت ها و نیازسنجی های محلی و ارتقاء جایگاه فرهنگی و اجتماعی محله کمک شایان توجهی نماید.

در ادامه این نشست زهرا زارعی، عضو شورای اسلامی شهر ضمن تشریح اهمیت و ضرورت انجام طرح حیات طیبه در محله مظفریه گفت: هدف اصلی این طرح علاوه بر ظرفیت سازی در مدیریت شهری ،توانمند سازی اجتماعات محله مظفریه است.

وی گفت: در این طرح دنبال سه رسالت هستیم که عبارتند از شناسایی و کشف استعدادها و توانمندی های کودکان و نوجوانان و جوانان، شناسایی افرادی که درگیر آسیبهای اجتماعی نشده اند ولی در حوزه های دیگر همچون بهداشتی یا اقتصادی و... رنج می برند و قابلیت ارتقاء سطح کیفی زندگی خود را دارند و در نهایت شناسایی افرادی که درگیر آسیبهای اجتماعی شده اند و نیاز به درمان و رفع نیاز دارند.

عضو گروه پژوهش و گردآورنده این طرح یاد آور شد: در پژوهشی که طی چند ماه با همکاری برخی دستگاه های انجام شده عوارض و راهکارهای میان مدت پیشنهادی در آسیبهای فرهنگی و اجتماعی و ورزشی و اقتصادی محله مظفریه استخراج شده و برای آن راهکارهایی پیشنهاد شده است.

زهرا زارعی با اشاره به نتایج و دستاوردهای مورد انتظار ناشی از اجرای طرح گفت: انتظار میرود بعد از اجرای یکپارچه و همزمان این طرح در محله مظفریه، روحیه تلاش در جهت اعتلا و رشد در سطح محله صورت بگیرد و کم کم با بالا رفتن سطح اطلاعات محله ، آسیب های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کاهش یابد و محله وجهه قوی و علمی به خود بگیرد.

در ادامه این نشست سایر مسئولان نست به برنامه ها و راهکاری پیشنهادی در این طرح پیشنهادات خود را ارائه کردند.​​​​​​​