آغاز عملیات پروژه راهسازی جاده بافق سیروس آباد

در مراسمی با حضور استاندار یزد، عملیات راهسازی جاده بافق - سبزدشت با عنوان پروژه زیرسازی و ساخت ابنیه فنی جاده سیروس آباد، آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مراسم شروع اجرای زیرسازی و ابنیه فنی جاده سیروس آباد با حضور دکتر فاطمی استاندار یزد، مهندس ابوالحسینی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، فرمانداران بافق و کوهبنان، معاون سیاسی فرماندار، رئیس شورای شهرستان و شورای شهر بافق، مدیرعامل شرکت معدنی دشت یوز، مسئولان محلی بافق و جمعی از اهالی منطقه سبزدشت، در روستای دولت آباد و در جوار تپه نورالشهدا برگزار شد.

استاندار یزد در این آیین ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه کرامت و سالروز تاریخی فتح خرمشهر با اشاره به اولین سفر خود به منطقه سبزدشت و درخواست اهالی منطقه، گفت: الحمدالله امروز آغاز عملیات اجرایی پروژه جاده بافق- سبزدشت از مسیر سیروس آباد است که یکی از آرزوهای دیرینه مردم شریف سبزدشت، کوهبنان و شهرستان بافق می باشد.

دکتر مهران فاطمی افزود: خدا را شاکریم که یک خدمت دیگر از خدمات مقدس جمهوری اسلامی توسط نوکران شما ملت امروز انجام می شود، انشالله مایه‌ی برکت و عمران و آبادانی باشد و این توفیق را ما پیدا بکنیم سهم نوکری خودمان را نسبت به شما مردم عزیز و شریف و مومن و انقلابی مخصوصا خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان ادا کنیم.

استاندار یزد در پایان از شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز به خاطر تامین مالی این پروژه، پیگیری نماینده‌ی مردم شریف حوزه‌ انتخابیه آقای صباغیان و فرمانداران سابق و فعلی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

ابوالقاسم دهقان، سرپرست فرمانداری بافق با اشاره به اینکه امروز همه ما مسئولان دعوت شده سه شهید گمنام این منطقه هستیم، گفت: استاندار در این برنامه در تمام همت خود را بر این گذاشتند تا خواسته 40 ساله مردم منطقه که روی کاغذ مانده بود، به هر شکل ممکن این پروژه به سرانجام برسد و موجب شادی همه مردم منطقه شود.

وی در پایان از دکتر فاطمی استاندار یزد به دلیل دغدغه ایشان به لحاظ به سرانجام رسیدن این پروژه و زحمات محمدعلی صمیمی، فرماندار سابق که پیگیر به ثمر رسیدن این پروژه از زمان بخشداری تا به امروز بودند تقدیر و تشکر کرد.

مجید توکلی، فرماندار کوهبنان در این مراسم ضمن ابلاغ سلام استاندار کرمان و نماینده مردم حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان از اقدام استان کرمان در خصوص بهسازی مسیر کوهبنان تا روستای ده علی خبر داد و گفت: انشالله تا چند روز آِنده پیمانکار این سی کیلومتر مشخص می شود و این مسیر بهسازی و روکش آسفالت خواهد شد.

در ادامه مدیرعامل شرکت معدنی اکتشافی دشت یوز دره انجیر به عنوان کارفرمای پروژه با اشاره به مشخصات پروژه و نحوه عملیات راهسازی در این مسیر گفت: این مسیر به طول 46 کیلومتر و شامل اجرای عملیات زیرسازی و ابنیه فنی جاده سیروس آباد می باشد.

محمدرضا کاظم پوربه افزود: این پروژه با برآوردی بالغ بر 350 میلیارد تومان طی 18 ماه انجام خواهد شد.

​​​​​​​