آغاز فعالیت جهادگران دامپزشکی در شهرستان بافق

طرح اردوی جهادی دامپزشکی  در برخی روستاهای شهرستان بافق با هدف واکسیانسیون و سم پاشی بدن دام به صورت رایگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستان و جهادگران دامپزشکی استان، طرح اردوی جهادی دامپزشکی در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت در روستاهای قطرم، کوشک، باجگان، دولت آباد، شیطور ، گزستان و بساب با هدف آموزش و ترویج، ویزیت، واکسیانسیون و سم پاشی بدن دام به صورت رایگان برگزار شد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در آیین آغاز بکار این طرح در بافق ، گفت:برای پیشرفت و تسهیل در امورات جهادی عمل کردن و همسو با مردم بودن لازمه گشایش مشکلات، بالاخص دامدارن عزیز است.

دکتر علی فاتحی نیا اظهار کرد: در این اردوی جهادی دامپزشکی که 6 اکیپ عملیاتی تخصصی دامپزشکی فعال هستند متشکل از 20 نفر نیروی پرتوان و خبره جهادی که با واکسیناسیون دام، سمپاشی، ویزیت و آموزش رایگان ارائه خدمات می کنند.

فاتحی نیا افزود: این اردو با هدف پیشگیری بیماری هایی مثل طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بروسلوز، دام های سبک این شهرستان واکسینه می شوند که امیدواریم با همکاری دامداران این ایمن سازی به نحو احسن صورت پذیرد تا علاوه بر کاهش مخاطرات بیماری در سطح گله های دامداران شاهد عدم بروز بیماری در حیات وحش باشیم.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش انگل های خارجی بدن دام مانند کک و کنه، سمپاشی بدن دام نیز صورت خواهد گرفت.