به گزارش روابط عمومي فرماندري بافق؛ آيين توديع و معارفه مدير فني راه آهن شهرستان بافق با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداري ، مدير و معاونان اداره كل راه آهن استان يزد و جمعي از مسئولان شهرستان بافق برگزار شد.

مديركل راه آهن استان يزد در اين مراسم راه آهن يزد را يكي از حساس ترين ايستگاه هاي كشور در حوزه ريلي عنوان كرد و گفت: راه آهن يزد رتبه اول كشور را در زمينه ريلي دارد و به عنوان پنج راه ريلي محسوب مي شود.

سيد مصطفي داوودي با اشاره به اينكه مركزيت عمليات ترافيكي راه آهن كشور در يزد مي باشد، خاطر نشان كرد: روزانه 30 ران قطار مسافربري از محدوده اداره كل راه آهن يزد به ساير نقاط كشور حركت مي كند.

وي ايستگاه راه آهن و حوزه ريلي شهرستان بافق را يكي از نقاط استراتيژيكي در كشور خواند و افزود: بافق در كشور و استان يزد از جايگاه ويژه اي برخوردار است و ايستگاه بافق مهم ترين ايستگاه كشور محسوب مي شود.

به گفته داوودي در هشت ماهه نخست امسال در حدود 4 ميليارد تن كيلومتر عمليات ترافيكي در محدوده راه آهن استان يزد انجام شده كه نسبت به مشابه سال گذشته از افزايش راندمان 20 درصدي برخوردار بوده است.

مدير كل راه آهن استان يزد گفت: براي راه آهن شهرستان بافق به دليل اهميت ويژه اين ايستگاه يك معاون فني مقيم معرفي شده است .

محمد زاده رحماني، سرپرست فرمانداري بافق در اين آيين ضمن تقدير از خدمات شايسته معاون فني راه آهن بافق، رونق صنعت حمل و نقل را براي شهرستان اولويت دار خواند و خاطر نشان نمود: اميدواريم با تعامل بين بخشي و تسهيل فعاليت در حوزه ريلي و راه آهن در آينده شاهد رونق اين صنعت در بافق باشيم.

در ادامه از خدمات و فعاليت شايسته "حسين كرمي" تقدير و تشكر و "حسين معصومي" به عنوان معاون فني مقيم راه آهن شهرستان بافق معرفي شد.