آیین تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق

در مراسمی از زحمات سیدعلی اصغر نبوی زاده تجلیل و حمید عسکری باقرآبادی به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی بافق معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ آیین تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق با حضور فرماندار بافق، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی ، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان شهرستان در فرمانداری بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در این مراسم با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان بافق در حوزه کشاورزی گفت: در سند تحولی یزد نوین بخشی از سند متکی به ظرفیت های حوزه کشاورزی شهرستان بافق از جمله نخلیات، پسته، شیلات و پرورش شتر می باشد.

محمد علی صمیمی با اشاره به اقدامات موثر مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص توسعه پرورش ماهی تیلاپیا و شتر در بافق، گفت: با توجه به سند تحولی یزد نوین، مقدمات اداری و اجرائی در این حوزه انجام شده و زمینه برای توسعه پرورش تیلاپیا و شتر فراهم می باشد.

وی با اشاره به بالا بودن پتانسیل های کشاورزی در روستاها، فراهم شدن زمینه عمران و آبادانی روستاها را برای توسعه بخش کشاورزی خواستار شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در ادامه با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) در حوزه مدیریت و درایت مدیران، گفت: اگر در امر مدیریت تدبیر بکار گرفته شود و در امور نظم داشته باشیم، مدیر به اهداف مورد نظر خود خواهد رساند.

حجت الاسلام مهدی اکبرزاده، لازمه مدیر موفق بودن را تدبیر و درایت خواند و افزود: اگر امکانات نباشد ولی مدیر تدبیر و برنامه ریزی داشته باشد، امکانات و مال کم را رشد می دهد و اگر تدبیر در مدیریت نباشد باعث ویرانی و نابودی امکانات خواهد شد.

وی گفت: شهرستان بافق در حوزه دامی و کشاورزی دارای ویژگی ها و ظرفیت خوبی است، پوشش بیش از 6 هزار هکتار زمین زراعی که عمده در حوزه پسته و نخلیات است، وجود دو مرکز تحقیقات ملی در حوزه شتر و تیلاپیا می باشد که عمده ترین مراکز تحقیقات استان یزد محسوب می شود که اعتبارات خوبی از سفر ریاست جمهور به این حوزه اختصاص یافته است که نیمی از تخصیص داده شده است.

حجت الاسلام اکبرزاده با تاکید بر حرکت شهرستان بافق به سمت کشاورزی مطلق با بهره وری بیشتر، یادآور شد: امیدواریم با حرکت جوانان شهرستان بافق به سمت تولیدات دانش بنیان و بکارگیری روش های نوین در تولید محصولات کشاورزی و دامی، شاهد ارتقاء جایگاه شهرستان در استان یزد باشیم.

وی در پایان به استفاده از ظرفیت های صنعت و معدن در جهت توسعه کشاورزی در شهرستان بافق تاکید کرد.

در پایان این مراسم از زحمات یکساله سیدعلی اصغر نبوی زاده با اهدا لوح و هدایا تقدیر شد و طی حکمی از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، حمید عسکری باقرآبادی به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی بافق معرفی شد.