آیین کلنگ زنی احداث ساختمان پزشکی قانونی شهرستان بافق

طرح احداث ساختمان پزشکی قانونی شهرستان بافق با مشارکت خیر و با حضور مسئولان استان و شهرستان، در زمینی به مساحت تقریب 980 متر مربع آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ آیین کلنگ زنی و شروع عملیات اجرائی اداره پزشکی قانونی شهرستان بافق با حضور مدیرکل پزشکی قانونی استان، سرپرست فرمانداری، معاونین فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، رئیس شورای شهر و مسئولان مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق به عنوان خیر این پروژه برگزار و رسما فرآیند احداث این طرح آغاز شد.

سرپرست فرمانداری بافق در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ارزنده و شبانه روزی دکتر آیت اللهی رئیس مرکز پزشکی قانونی بافق، گفت: اساسا کار در پزشکی قانونی سخت است.

ابوالقاسم دهقان تصریح کرد: ارزش کار پزشکی قانونی با توجه به نوع و شرایط ارائه خدمت در آن بسیار بالا و کاری سخت است که باید با دقت و نظر علمی ارائه شود.

وی افزود: مشکلات روحی و روانی حاصل از کثرت پرونده ها و مراجعینی که روزانه و دائم دارند، سختی خاصی دارد که برای هر کسی قابل درک نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد در این مراسم با اشاره به اینکه این طرح به صورت امانی توسط خیر پروژه "مجتمع صنعتی آهن و فولاد بافق" احداث می شود، گفت: با احداث این ساختمان و استقرار پزشکی قانونی علاوه بر کاهش هزینه‌های عمومی، از تردد‌های غیر ضروری، خطرات ناشی از تصادفات جاده‌ای و هزینه‌های فراوان مردم برای ایاب وذهاب به مرکز کاسته خواهد شد.

دکتر فریبرز آیتی با بیان اینکه، این ساختمان در مدت یک سال احداث و به بهره برداری خواهد رسید گفت: این پروژه در زمینی به مساحت تقریب 980 متر مربع و زیربنای 200 مترمربع در یک طبقه احداث می‌شود.

دکتر آیتی در پایان با تقدیر از همراهی مسئولان و خیرین شهرستان، ابراز امیدواری کرد: با افتتاح این طرح شاهد ارائه خدمات بهتر به همشهریان عزیز باشیم.

رئیس پزشکی قانونی شهرستان بافق با اشاره به اینکه شهرستان بافق در مدت 20 سال گذشته مکان مناسبی برای ارائه خدمت به همشهریان نداشتیم ، گفت: طی سال‌های گذشته، افرادی که به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی شهرستان مراجعه می کردند برای دریافت خدمات با مشکلاتی روبرو بودند که با ساخت، تکمیل و راه اندازی این پروژه بسیاری از مشکلات مردم شهرستان های بافق و بهاباد بر طرف خواهد شد.

دکتر محمدرضا آیت اللهی افزود: مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی شامل گروه های مختلفی است که به منظور انجام معانیات و آزمایش های مختلف ناشی از فوت و یا میزان آسیب دیدگی، جراحات و صدمات جسمی و بدنی خدمات دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مرکز پزشکی قانونی بافق متوسط روزانه به 8 الی 10 نفر از شهرستان بافق و بهاباد خدمات رسانی می کند، گفت: به لحاظ ارائه خدمات و حضور مراجعین، شهرستان بافق در بین سایر شهرستان های استان، حائز رتبه سوم است.