به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ آیین کلنگ زنی مرکز آموزش چهار گردانه فرماندهی انتظامی شهرستان بافق صبح امروز با حضور استاندار یزد،فرمانده انتظامی استان، معاون تربیت و آموزش فرماندهی استان یزد،امام جمعه و فرماندار بافق، فرمانده انتظامی بافق و جمعی دیگر از مسئولان محلی و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد.

امام جمعه بافق در این مراسم با تبریک هفته نیروی انتظامی به همه سبزپوشان نظم و امنیت کشور که در راستای ارزش های دینی و اسلامی گام های موثری را برمی دارند،با اشاره به کلام امیرالمومنین (ع) درباره نیروهای مسلح که فرمود: (( آرامش کشور به دست شما و عزت اسلام و حکومت بخاطر تلاش های شما است. )) افزود: حرکتی که شما نیروهای نظامی و انتظامی در سراسر کشور انجام می دهید سبب عزیز شدن سران کشور و مایه افتخار برای نظام است.

حجت الاسلام سلیمانی آرزوی موفقیت برای همه نیروهای مسلح کرد و از مسئولان خواست تلاش خود را برای بهره برداری هر چه سریعتر این مرکز انجام دهند.

سپس فرماندار بافق ضمن تشکر از همه کسانی که در اجرایی شدن پروژه احداث مرکز آموزش چهار گردانه ناجا در شهرستان بافق تلاش نمودند،گفت: این امر ساده ای نبود و بسیاری استان ها پیگیر برای تحقق این موضوع در استان خود بودند اما با پیگیری مسئولان به ویژه استاندار یزد، فرماندهی انتظامی استان، نماینده مجلس شورای اسلامی،امام جمعه، فرمانده انتظامی بافق، شرکت سنگ آهن مرکزی و … اکنون شاهد این اتفاق در شهرستان بافق هستیم.

وی با اشاره به اقدامات خوب مجموعه انتظامی بافق در سطح شهرستان به ویژه در بحث کاهش سرقت،افزایش کشفیات موادر مخدر، از فرماندهی انتظامی بافق تشکر و قدردانی کرد.

طلایی مقدم با اشاره به 2 مرکز آموزشی آیت الله خاتمی و شهید صدوقی در استان یزد، بیان کرد: در شهرستان بافق پیشنهاد می دهیم این مرکز به نام سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی یا آیت الله شیخ محمد تقی بافقی نامگذاری شود.

در ادامه نعیم یاوری معاون تربیت و آموزش فرماندهی استان یزد در خصوص احداث این مرکز گفت: مرکز آموزش چهار گردانه شهرستان بافق از سال 96 پیگیری برای احداث آن شد و سال 97 پیگیری برای جانمایی و اختصاص زمین 72 هکتاری انجام گرفت و در خرداد ماه 99 مجوز احداث آن توسط معاونت مهندسی ناجا صادر شد.

وی با بیان اینکه این مرکز آموزش در هر دوره حدود 2 هزار و 300 نفر از مشمولان را پذیرش می کند،افزود: شهرستان بافق بخاطر دسترسی خوبی که به نقاط مختلف کشور دارد،برای افزایش امنیت اجتماعی این منطقه و کاهش تردد مشمولان به استان یزد، ناامن شدن منطقه برای قاچاقچیان و رونق اقتصادی که بدنبال دارد،نیاز به پیگیری بسیاری برای واگذاری این امر به استان داشت.

نعیم یاوری امیدوار شد مراحل حصار کشی و احداث ساختمان در سال جاری انجام گیرد تا سال آینده پذیرش مشمولان به خدمت را داشته باشیم.

همچنین بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه مرکز آموزش ناجا در بحث دانش آموختگان و شناسایی کویر میتواند برای مشمولان اثرگذار باشد،اظهار کرد:  این مرکز ظرفیت بسیاری خوبی به جهت رونق اقتصادی و به کارگیری تعداد زیادی نیروهای محلی دارد.

وی ادامه داد: این مرکز با چهارگردان کار خود را باید آغاز کند که شامل 16 گروهان می باشد و ظرفیت آن 2 هزار و 500 نفر خواهد بود و نیازمند حمایت و همت همه مسئولان برای بهره برداری هر چه سریعتر آن است.

بهدانی فرد با اشاره به بیش از 12 هزار مشمولان غایب سربازی در استان،گفت: این افراد به دلیل متاهل بودن و داشتن فرزند، رفتن به دیگر استان ها برای گذراندن دوره های آموزشی امری دشوار است و این مرکز ظرفیت خوبی در این خصوص دارد.

سپس استاندار یزد با بیان اینکه رشد خوبی در شاخص های امنیتی استان مشاهده می شود، افزود: کاهش جرائم و رشد شاخص های امنیت در حوزه های مختلف سبب شده تا یزد یکی از استان های برتر در سطح کشور باشد.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در فرآینده توسعه استان بیان کرد: وقتی سخن از سرمایه گذاری می شود استان یزد به عنوان رتبه اول در کشور معرفی می شود که حاصل تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی است و ماحصل آن پیشرفت هر چه بهتر شهرستان ها و مناطق مختلف در استان ها است.

طالبی پیرامون اهمیت و جایگاه مرکز آموزشی ناجا در استان گفت: این مرکز شاید به زبان ساده مرکز آموزش نیروی انتظامی باشد اما وقتی به ابعاد مختلف تاثیرات آن نگاه می کنیم، دامنه آن بیشتر از احداث یک دانشگاه در یک شهرستان است.

وی مرکز آموزش ناجا را یکی از نیازهای ضروری استان دانست و اظهار کرد: نبود این مرکز مشکلات و مسائلی را اعم از کمبود سرباز تا برخی مقاطع خاص مانند برگزاری انتخابات که نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت آن را دارد و مجبور بودیم سرباز از خارج استان بیاوریم اما با ایجاد این مرکز که ظرفیت بالایی دارد بسیاری از این مشکلات حل می شود.

استاندار یزد با اشاره به نقش مرکز آموزش ناجا در ثبات امنیت استان،تصریح کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و امنیت استان است و هر چه حضور آن تقویت شود تاثیرگذار در ارتقای ثبات امنیت استان است. علاوه بر آن سبب رونق اقتصاد در شهرستان و توسعه محلی می شود.

وی خاطر نشان کرد: این ابعاد چهارگانه می تواند کمک به ایجاد انگیزه،باور و اراده مشترک کند و دست یاری همه مسئولان شهرستان،بخش خصوصی و استان برای راه اندازی هر چه سریعتر این مرکز را می طلبد.آفتاب بافق/