معاون وزیر راه و شهرسازی:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی کشور به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار بافق و جمعی از مسئولان از محور های مواصلاتی شهرستان بافق بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه با نشستی که با پیمانکار و مشاور بزرگراه یزد بافق داشتیم به تنظیم برنامه زمانبندی شده ی این طرح برای اتمام اشاره کرد و گفت: تا تیرماه سال جاری حدود ده کیلومتر دیگر از این بزرگراه به اتمام می رسد و زیر بار ترافیکی می رود.

امیر امینی با تاکید بر ضرورت اتمام این بزرگراه تصریح کرد: با تغییر در روش های اجرایی  و اصلاح مسیر بحرانی پروژه  12کیلومتر باقیمانده نیز  تا شهریور ماه به اتمام می رسد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی بیان داشت : در محور یزد به سمت بافق اجرای پل  3تا 4دهنه 10متری قرار دارد که پیمانکار برای آن در نظر گرفته شده و با ترک تشریفات آن را اجرا می کند.

وی گفت: مشکل مالی ،مدیریت و فنی این پروژه باتمهیدات دولت و در زمان سفر ریاست جمهور برطرف شده است.

امینی همچنین با اشاره  به محور بافق به زرند گفت: 14کیلومتر این محور از دو طرف به بهره برداری رسیده و 22کیلومتر میانی نیاز به یک لایه روکش دارد که قیر  و منابع مالی برای اجرای کار به آن اختصاص داده و پیمانکار مستقر  شده است .

 معاون برنامه ریزی و مدیریت وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: برای اجرای این عملیات حدود 45 تا 60 روز زمان نیاز است که به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز عملیات محور بافق به بهاباد اشاره کرد و گفت:برای این محور باید مجوز لازم را بر  اساس ماده 23 سازمان برنامه و بودجه گرفته شود.

امینی افزود:بخش هایی از این محور باتوجه به اعتباراتی در اختیار فرمانداری قرار گرفته است و  اختصاص هزار تن قیر تخصیص داده شده و  5 کیلومتر آن در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و قیر آن  آن ظرف مدت 5 تا 10روز آینده تحویل داده می شود.

امینی با بیان اینکه پروژه محور بهاباد به دربند مدت هاست که شروع شده است گفت:اعتبارت این محور کم است و در طول مسیر این محور هیچ روستا یا منطقه جمعیتی وجود ندارد.

وی افزود:بازگشایی این محور از اهمیت بالایی برخوردار است و با بررسی های انجام شده به نتیجه رسیدیم برای خروج بهاباد از بن بست از سمت دربند و نایبند حدود 105کیلومتر احداث شود.

امینی بیان کرد:مدیر کل راه و شهرسازی در طی چند روز آینده با نگاه بازگشایی مسیر برآوردی با ارزان ترین شیوه ممکن ،فنی و پایدار داشته باشد تا منابع اعتباری تزریق شود.

وی گفت: امیداوریم با تامین اعتبار و  با تامین منابع مالی ظرف مدت 2سال این دسترسی را ممکن کنیم.