اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاهای بخش مرکزی بافق

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق از اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها با رویکرد پیشگیری و مقابله با اعتیاد در 11 روستای منتخب سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه طرح یاریگران زندگی در روستاها به ریاست تاج الدینی معاون برنامه ریزی فرماندار و با حضور مسئول اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا در استان یزد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعی از مسئولان ادارات، دهیاران و شورای های اسلامی برخی از روستاهای بخش مرکزی بافق برگزار شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق از اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها با رویکرد پیشگیری و مقابله با عتیاد در 11 روستای منتخب سطح شهرستان خبر داد .

لیلا زینلی گفت: این طرح با تاکید بر مسئولیت پذیری اجتماعی روستاها وبه منظور ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط ، تقویت رویکرد توانمند سازی جامعه روستایی ، توسعه رویکرد مردمی سازی و افزایش مشارکت های اجتماعی و با هدف آگاه سازی جامعه نسبت به خطرات اعتیاد به مواد مخدر و پیشگیری اجرا می شود.

محبوبه وفائیان کارشناس فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد و مسئول اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا ضمن تشریح دستور العمل اجرایی طرح در روستاها، بیان کرد: طرح یاریگران زندگی در روستا با الویت توانمند سازی اجتماع محور و با تاکید بر جلب مشارکت اشخاص و گروه های تاثیر گذار روستا و در راستای آگاهی بخشی ، ایجاد حساسیت عمومی و پیشگیری با همکاری دستگاه ها به ویژه فرمانداری و دهیاری ها در سطح استان اجرا می شود.

او افزود: در سطح استان 127 روستا این طرح اجرای می شود که در شهرستان ها به طور متوسط 10 روستا انتخاب شده است که برای شهرستان بافق یازده روستا انتخاب شده است.

وفائیان یادآور شد: جمعی متشکل از امام جماعت روستا ، اعضای شورای اسلامی روستا ، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، بزرگان و ریش سفیدان، دهیاران، نماینده روسای مراکز آموزشی روستا، رئیس خانه بهداشت روستا در قالب کانون جمع شده و با رای دهیاران، دبیر کانون و رئیس کانون با رای اعضای کانون انتخاب می شوند.

کارشناس فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به اهداف این طرح گفت: گفتمان سازی اجتماعی درمحیط روستا با هدف مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی ایجاد حساسیت و آگاهی بخشی در محیط روستایی نسبت به موضوع کنترل و کاهش اعتیاد، آسیب های اجتماعی، کمک به سالم سازی محیط روستا، صیانت از خانواده سالم در حوزه سوء مصرف، ایجاد انگیزه و امیدافزایی و حمایت برای بهبودی مصرف کنندگان مواد اعتیاد آور در سطح روستا از جمله اهداف طرح می باشد.

گفتنی است روستاهای مبارکه، رضائیه، شادکام، کوشک، گزستان، دولت آباد، علی آباد، کرمانی، بساب و بشکان، یازده روستای منتخب اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها در شهرستان بافق می باشند.

​​​​​​​