اجرای طرح یاری گران زندگی در محلات با همراهی مردم و پشتیبانی دولت

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در شهرستان بافق از اجرای طرح اجتماع محور با عنوان یاری گران زندگی با همراهی مردم و پشتیبانی دولت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرماندهان نظانی و انتظامی، شورای شهر و برخی مسئولین ادارات شهرستان در فرمانداری بافق برگزار شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در این نشست با تاکید بر اینکه حوزه اعتیاد و مواد مخدر حوزه فراگیری است، گفت: این حوزه تبعات و گستردگی خاص خودش را دارد و لذا هر چه بتوانیم در این حوزه کمک کنیم به جامعه و زیرساخت های جامعه کمک کردیم.

محمدحسین امامی دستگاه‌های عضو شورا در شهرستان باید با محوریت فرمانداری و در راستای مبارزه با موادمخدر، برنامه‌ای کمیت گرا، کیفی، شفاف و قابل سنجش ارائه کنند.

امامی با اشاره به تهیه طرح محله محور اعتیاد خاطرنشان کرد: طرحی که داریم به عنوان طرح اجتماع محور هست و اسم این طرح یاری گران زندگی خواهد بود و در محلات اجرا خواهد شد و محور این طرح خود مردم،معتمدین و ظرفیت های خود محلات خواهند بود و دولت و نهاد های دولتی پشتیبان این طرح خواهند بود.

در ابتدای این نشست اعضای حاضر در جلسه پیرامون کمبود نیروی انسانی انتظامی، احداث آزمایشگاه تخصصی مواد مخدر، تدوین برنامه هدفمند شش ماهه، حضور و مهاجت افراد غیربومی با قومیت های مختلف، رواج فرهنگ های مختلف اجتماعی در شهرستان، احداث و راه اندازی پاسگاه ایست و بازرسی ثابت در محورهای مواصلاتی شهرستان، تجهیزات و امکانات جهت مقابله با قاچاقچیان، احداث نمایشگاه دائمی مواد مخدر و آسیب شناسی مواد صنعتی و سنتی، استفاده و مشارکت سمن های مردم نهاد در خصوص پیشگیری از اعتیاد بحث و تبادل نظر کردند و در این خصوص مواردی مورد تصویب قرار گرفت.

گفتنی است دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه سفر به شهرستان بافق به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و عضو شورای شهر از موسسه فرهنگی مذهبی بیت‌الرضا و کمپ ترک اعتیاد پیام آوران شهرستان بازدید کرد و ضمن شنیدن صحبت های چند تن از بیماران، از نزدیک با مسائل و مشکلات این مرکز آشنا شد و نسبت به رفع مشکلات آن ها دستور لازم را صادر کرد.