مدير عامل آب و فاضلاب استان يزد:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ مدير عامل آب و فاضلاب شهري استان يزد به همراه معاونين خود با سرپرست فرمانداري بافق ديدار و گفتگو كرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان یزد در حاشيه اين ديدار با بیان اینکه تامین آب شرب مناسب برای شهروندان از اصلی ترین وظایف آبفاي شهري است گفت: اعتبار تخصیص یافته در زمینه های توسعه و اصلاح شبکه، استاندارد سازی انشعابات، حفر چاه و احداث مخزن آب هزینه می شود.

علی اسلامی گفت: بافق از نظر آبی در وضعیت ضعیفی قرار دارد و برای تامین آب مورد نیاز باید اقدامات اساسی در این راستا انجام شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان یزد بیان داشت : مصرف آب در زمستان ۵۰ درصد نسبت به تابستان در بافق کاهش دارد و این میزان در تابستان حدود ۱۷۰ لیتر در ثانیه و در زمستان به ۸۰لیتر در ثانیه می رسد.

وی با اشاره به مشكلات مالي دولت از اختصاص اعتبار  50 میلیارد ريالي برای توسعه و اصلاح شبکه آب شرب بافق خبر داد و گفت: در حوزه آب یکی ازاولویت هاي برنامه ششم و بودجه سالانه اختصاص اعتبار برای این بخش است.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان یزد از كندي عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهری بافق گفت و اظهار داشت: انتظار می رفت در حال حاضر خط شبکه شهری پیشرفت ۷۰ درصدي و تصفیه خانه پیشرفت ۵۰ درصدی داشته باشد.

علی اسلامی با بیان اینکه اجرای طرح فاضلاب شهری می تواند به عنوان یک منبع مطمئن برای صنعت شهرستان مورد استفاده قرار گیرد اظهار کرد: تصفیه خانه با پیشرفت فیزیکی ۲ درصدی و خط شبکه شهری نیز حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کار عملیات اجرایی آن انجام شده است.

اسلامی با اعلام اینکه به منظور اجرای دو طرح فاضلاب شهری و شیرین سازی آب ۲۵۰ میلیارد تومان مد نظر قرار گرفته است بیان کرد: به طور قابل توجه در اجرای طرح فاضلاب شهری عقب هستیم و امیدواریم با تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد بتوان عقب ماندگی را به نحو مطلوب جبران کرد.