افتتاح کتابخانه روستای مبارکه بافق با بوسه بر دستان خیّر فرهنگی

مدیر کل نهادکتابخانه های عمومی استان یزد در آیین افتتاح کتابخانه منتظران مهدی(عج) روستای مبارکه با بوسه بر دستان خیرفرهنگی، اقدام این خیرنیک اندیش را ستود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ آیین افتتاح ساختمان جدید کتابخانه روستایی «منتظران مهدی» روستای مبارکه با حضور محسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد؛ سیدمحمد باقی‌زاده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق، بخشدار مرکزی، اعضای شورای اسلامی شهر بافق و روستای مبارکه و جمعی از مسئولان محلی و مردم روستای مبارکه، افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این مراسم ضمن تقدیر از خیر نیک‌اندیش روستای مبارکه و توجه ایشان به رونق و توسعه فرهنگ جامعه گفت: تلاش می‌کنیم این کتابخانه به شکلی شایسته حفظ و مدیریت شود تا مردم عزیز و کتابخوان روستای مبارکه بافق بتوانند بیشترین بهره‌مندی را از این فضا و امکانات آن داشته باشند و شاهد پرورش انسان‌های بزرگ، عالم و فرهیخته در این کتابخانه باشیم.

محسن رفیعی تصریح کرد: برای تکمیل و تجهیز این کتابخانه مبلغ 510 میلیون تومان از محل اعتبارات بخشداری مرکزی، نیم‌درصد شهرداری بافق و کمک‌های شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران هزینه شد که از این میزان 270 میلیون تومان مربوط به هزینه‌های عمرانی و 240 میلیون تومان نیز مربوط به تأسیسات و تجهیزات کتابخانه بود.

وی افزود: ساختمان جدید کتابخانه منتظران مهدی(عج) روستای مباکه در فضایی به مساحت 261 مترمربع بنا شده و شامل بخش‌های کودک، نوجوان، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، مخزن کتاب، بخش مرجع و نشریات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق نیز در این آیین ضمن گرامیداشت هفته کتاب و هفته بسیج، از اقدام خیرخواهانه بانی کتابخانه تشکر کرد و بیان داشت: اقدام آقای فرزین در اهدای ساختمان مسکونی و تبدیل آن به کتابخانه و توجه به فرهنگ و علم‌آموزی در روستای مبارکه، بسیار ارزشمند است.

سیدمحمد باقی زاده با اشاره به اثرات بزرگ و ارزشمند فرهنگی و خیرخواهانه خیران فرهنگی در جامعه، خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ، ترویج فرهنگ کتابخوانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

محمدرضا فرزین، خیر بافقی و اهدا کننده ساختمان جدید کتابخانه منتظران مهدی(عج) روستای مبارکه نیز در این مراسم گفت: با توجه به عدم وجود فضای استاندارد و مکان مناسب کتابخانه قدیمی روستا، تصمیم گرفتم ساختمان فعلی را که پیش از آن منزل مسکونی بنده بود، به نهاد کتابخانه‌ها اهدا کنم تا با ایجاد فضای جدید و دلپذیر، مردم و کودکان روستا از موهبت کتاب و کتابخانه به شکل شایسته‌تری بهره‌مند شوند.

در پایان از خدمات و اقدام ارزشمند خیر فرهنگی محمدرضا فرزین، همراهی و تلاش های مدیر کتابخانه های عمومی بافق و مسئول کتابخانه منتظران مهدی(عج) برای راه‌اندازی و تجهیز فضای این کتابخانه با اهدا لوح و هدیه تقدیر و تشکر شد.