فرماندار بافق خبر داد:

افزایش سرانه مدارس شهرستان با احداث و تجهیز هفت آموزشگاه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه بررسی انجام مسئولیت های اجتماعی صاحبان سرمایه، شرکت ها، معادن و صنایع شهرستان در جهت پیشبرد اهداف و پروژه های آموزش و پرورش بافق با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان در نهاد امامت جمعه بافق برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه بافق ضمن توصیه و رسیدگی جدی به ساختمان ها ،کلاس ها و فضاهای نامناسب مدارس  آموزش و پرورش بافق ،انجام تعهدات صاحبان معادن و صنایع شهرستان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری های مستمر فرماندار و سایر مسئولین ذیربط، شاهد آموزش و پرورشی فعال، مدارسی پویا با رنگ و بوی مذهبی و معنوی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان بافق ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت نامناسب ساختمان آموزشی برخی مدارس شهرستان و تشکر از خدمات ارزشمند برخی مجموعه های معدنی و صنعتی، گفت: ضروری است صاحبان صنایع و معادن شهرستان نسبت به تعهدات خود در جلسه استانداری که به ریاست استاندار یزد تشکیل شد پایبند بوده و وظایف محوله را در حوزه مسئولیت های اجتماعی با هدف ساخت و‌ نوسازی مدارس و‌ تامین و‌ تجهیزات آموزشی و رفع مشکلات موجود به نحو شایسته انجام دهند.

ابوالقاسم دهقان انجام هزینه در آموزش و پرورش و مدارس شهرستان برای توسعه علم آموزی و تربیت دانش آموزان را به نوعی سرمایه گذاری درست برشمرد و یادآور شد: اختصاص و هزینه کرد بخشی از اعتبارات معادن و صنایع در حوزه نظام تعلیم و تربیت موجب ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش‌آموزان نخبه و آینده ساز میهن اسلامی خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبودها و مشکلات زیرساختی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان، گفت: در شهرستان بافق خیرین متعددی وجود دارد ولی اکثریت از از مشکلات و چالش های آموزش و پرورش و مدارس آگاهی ندارند.

محمود خواجه ای به اولویت های حوزه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: اولویت‌ها در آموزش و پرورش به ترتیب تأمین فضای مناسب آموزشی، تامین معلم و افزایش کیفیت‌بخشی تعلیم و تربیت است که می بایست در این راستان اهتمام ویژه ای انجام شود.

در ادامه این جلسه برخی صاحبان صنایع و معادن شهرستان که در جلسه حضور داشتند به بیان دیدگاه خود نسبت به آموزش و پرورش اشاره کردند و نسبت به تعهدات مجموعه خود را در قبال تامین مدارس و زیرساختهای آموزشی و فرهنگی مدارس قول مساعد تا رسیدن به نتیجه را دادند.

در این جلسه مقرر شد بزودی،عملیات اجرایی ساخت  آموزشگاه 22 بهمن توسط شرکت آژند همت طوس، 2 باب آموزشگاه 6 کلاسه توسط شرکت صنعتی و معدنی نوظهور، 2 باب آموزشگاه 6 کلاسه توسط شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز، 2 باب آموزشگاه 6 کلاسه توسط شرکت صنعتی و معدنی شهداب در محلات مختلف بافق آغاز و حداکثر طی یک و‌نیم سال آینده به بهره برداری برسد.

گفتنی است شرکت آژند همت طوس با توجه به تعهدات خود در جلسه با استاندار یزد، طی یک سال گذشته یک باب آموزشگاه 6 کلاسه احداث نموده است.​​​​​​​