در نشست قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان بافق تاکید شد:

اقناع سازی جامعه، الزام رعایت قوانین عفاف و حجاب و برخورد قاطع با متخلفین در بافق

در پنجمین نشست قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان بافق مقرر شد با متخلفین و مروجین بدحجابی و بد پوشش در جامعه از کارمند اداری تا اصناف برخورد قاطع و قانونی شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ پنجمین نشست قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان بافق به ریاست معاون سیاسی فرماندار بافق و با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان در فرمانداری بافق برگزار شد.

امام جمعه بافق در این نشست کلام رهبر معظم انقلاب در خصوص عوامل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دو عامل ایمان و غیرت دینی باعث پیروزی انقلاب شد.

حجت الاسلام و المسلیمن رضا سعادت فر با اشاره به اینکه غیرت دینی عنصر مشترک مسئولان شهرستان بافق در حوزه عفاف و حجاب است، تاکید کرد: مشکل اساسی جامعه ضعف در اقتدار است، مشکل در قانون نیست.

وی یادآور شد: برخی با ضعفی که از خود نشان می دهند قوانین را زیر پا می گذارند در صورتیکه نیاز امروز جامعه اقتدار در همه مباحث بویژه در حوزه عفاف و حجاب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق با اشاره به اهمیت ویژه برنامه های کمیته های شش گانه قرارگاه عفاف و حجاب در شهرستان گفت: رویکرد اصلی این کمیته ها کار فرهنگی، ایجابی و اقناع‌سازی در جامعه است.

سید محمد باقی زاده با تاکید بر لزوم اجرا و رعایت قوانین عفاف و حجاب در تمام ادارات و اماکن عمومی شهرستان توسط کارکنان ادارات و عموم مردم، گفت: ضرورت حفظ حجاب و عفاف باید بر اساس یک رویکرد اسلامی، اصلاح قوانین اداری و اقناع‌سازی جامعه صورت گیرد.

در ادامه این نشست حاضرین با توجه به وظایف محوله در کمیته های شش گانه به بیان پیشنهادات و مشکلات شهرستان در حوزه عفاف و حجاب و ارائه راهکار و نظر در حوزه فرهنگ سازی حجاب در جامعه، برخورد قاطع و اعمال قانون با متخلفین، خدمات مشاوره ای، آموزش و اقناع سازی خانواده ها، ارشاد و راهنمایی متخلفین و متمردین مطالبی بیان شد.