امام جمعه بافق: لازمه دفاع از حقوق مردم شناخت حقوق حقیقی مردم است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا سعادت فر، امام جمعه بافق در سی ویکمین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه بافق، گفت: شهرستان بافق به واسطه منابع مالی که دارد تضمین دارد ولی در سایر شهرها فرمانداران، مدیران ادارات و شهرداری های آن اعتبار دارند، در بافق اعتبار نیست و پول نقد تضمین و اعتبار است، لذا مدیران باید در این شهرستان چشم انداز و برنامه ریزی داشته باشند، شاخصه مهم در ضعف مدیریت نداشتن برنامه و اجرای صحیح آن است.

وی افزود: وضعیت شهرستان بافق خیلی می توانست با اولویت های بهتری پیش برود، کارهای زیادی انجام اما اولویت ها رعایت نشده است، به عنوان مثال شهری که مدرسه آن کانکسی و یا بیمارستان آن مشکل داشته باشد، در جای دیگرسرمایه گذاری و هزینه شود این اشکال در اولویت ها بوده و الا نه تخلف و سوء استفاده ای شده و نه کسی کم کاری کرده است، مدیران این شهرستان شبانه روز کار و تلاش می کنند، اینکه باید برنامه ریزی و چشم انداز داشته باشیم و براساس یک برنامه زمان بندی شده در حوزه صنعت ومعدن، کشاورزی، فرهنگی و تعلیم وتربیت و کارهای عمرانی و مسائل دیگر حرکت کنیم، کار مقدسی است.

سعادت فر عنوان داشت: سند آمایش شهرستان یک سند جامع و کامل نیست و یک سندی است که نقدهای جدی مخصوصا در حوزه مسائل آموزش وپرورش و مسائل فرهنگی به آن وارد، یک سند آمایش همه بعدی نیست. در شورای فرهنگ عمومی مصوبه ای صورت گرفت که با یکی از مجموعه های علمی قراردادی منعقد که وضعیت شهر، سرمایه ها، نقاط ضعف، توانمندی ها و آینده آن را بسنجد و برنامه ارائه و به نوعی این سند آمایش شهرستانی که وجود دارد مورد یک بازخوانی علمی قرار گیرد، اما معتقد به این هستیم که برنامه ضعیف از بی برنامگی بهتر است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما این است که از حقوق شهرستان دفاع و مدیرانی که در شهرستان در هرجایگاهی که هستند یک سیاست های ابلاغی است که از مافوق خود به آنها ابلاغ و وظیفه دارند طبق قانون به آن عمل و اجرا کنند، اما یک بخشی از کار موضوع دفاع از حقوق مردم است. لازمه دفاع از حقوق مردم شناخت حقوق حقیقی مردم است، توقع این است که در دولت مردمی دفاع از حقوق مردم خیلی بهتر و قوی تر رخ دهد.

امام جمعه بافق به مشکلات مرزها به عنوان یکی از موضوعات اختلافی در این شهرستان اشاره و بیان داشت: یکی از اختلافاتی که در این شهرستان وجود دارد موضوع مرزها است لذا نمی خواهم نظر دهم قانونی است و به ما هم مربوط نیست و تا الان هم دخالتی نداشتم و ندارم، اما بحث سر این موضوع است که یکی از حقوق مردم این است که مسئولین باید دنبال این موضوع باشند تا حل شود. برای حقوق شهرستان یک شرط کافی و لازم داریم، شرط کافی این است که مسئولین و مدیران مطالعه، تحقیق و بررسی، تصمیم گیری و طبق نظریات کارشناسی به یک جمع بندی برسند، اما شرط لازم این است که باید با مردم صادقانه صحبت و قانع شوند. مردم، مردم فهمیده ای هستند و در تمام مراسمات پای کار هستند.

حجت الاسلام سعادت فر خاطرنشان کرد: سال گذشته جلسه ای برگزار و قرار براین بود که موضوع مرزها را ابلاغ کنند و با امام جمعه هم مطرح کنند که پیشنهاد شد باید با مردم صحبت و اینکه به من بگوئید دردی را دوا نخواهد کرد. شما وظیفه دارید در شهرستان حضور و ما هم مردم را به مسجد جامع دعوت و در حضور مردم به صورت منطقی با آنها صحبت و استدلال های خود را بیان و مردم هم قطعا آن چیزی را که حق و حتی بالاتر از حق هم باشد می گذرند. مردم در دفاع مقدس و انقلاب از حق خود گذشتند و ایثارگری کردند اما زمانی ایثارگری کردند که قانع شدند. به مسئولین عرض کردم اگر بخواهید بدون اقناع مردم موضوع مرزها را ابلاغ و مردم را هیچ چیز حساب کنید، هزینه دارد و هزینه آن هزینه ای است که حق نیست و به خاطر جهالت و ناکارآمدی این هزینه ایجاد می شود.

امام جمعه بافق ادامه داد: اعضای شورای شهر و مسئولین پیگیری و اعتراض خود را به وزارت کشور اعلام کردند که در نتیجه قرار بر این شد که مجددا کار کارشناسی صورت گیرد که این کار هم انجام شد ولی نظرات کارشناسان مربوطه اعلام نشد که از توقعات ما این است که نظر کارشناسان به مردم اعلام شود.

وی به موضوع پرداخت عوارض معادن به شهرستان بهاباد در فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت: یک اتفاقی صورت گرفت و آنکه استاندار ابلاغ کرده که درصد عوارض این معادن به بهاباد پرداخت شود. این وسط دعوا نرخ تعیین کردن کار صحیحی نیست اما زمانی که قرار است یک تصمیمی گرفته شود، باید این تصمیم گرفته و متعلق به هر شهرستانی که بود حق و حقوق هم پرداخت شود، اما تصمیمی که هنوز گرفته نشده در 28 اسفندماه ابلاغ شود کار صحیحی نیست که از فرماندار خواستار پیگیری حقوق مردم بافق هستیم.

امام جمعه بافق در پایان خطاب به فرماندار گفت: آمدن شما به شهر مدیون هیچ گروهی نیستید و احدی نیست که برای آمدن شما قدمی برداشته و منتی سر شما داشته باشد، این برای شما نعمتی است که در این شهرستان وامدار به احدی نبوده و از طرف دیگر این نکته مثبت است که شما مدیون احدی هم نیستید.​​​​​​​